1

Onderwerp: Mascarpone taart.....

Dames ik heb twee keer 500 gr mascarpone in de koelkast staan en wil er graag een taart van maken ..maar was aan het googlen  :think: maar kwam ook niet echt wat uit .
En het is tot 22 augustus houdbaar ...en zou graag iets willen maken met chocolade  :Y  :P en het liefst niet te ingewikkeld ..dus graag bodem van koekjes ...en daarna....heb ook nog diepvies fruit ..slageroom /yoghurt /chocolade repen ..
En er staat nog een mudtaart in vrieser ...

Alvast bedankt en hoop op snelle reacties

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

Re: Mascarpone taart.....

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2126049260

Deze lijken we super lekker...
Welliswaar niet met chocolade, maar misschien kun je daar nog iets creatiefs voor bedenken...

3

Marian57 schreef:

Alvast bedankt en hoop op snelle reacties

Dan moet je je topic in ieder geval in de juiste rubriek zetten.

[MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

cheesecake...? mjum!
evt met vers fruit er op na het bakken?

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

5

Ik heb een recept voor mascarpone-taart in een bakboek staan.
Heb m zelf nog nooit gemaakt, dus weet niet hoe ie is?

Als ik niet de schuld krijg als ie niet lekker is, zal ik t recept dan ff hierzo neer zetten?

6

kan je van een kwarktaart recept niet gewoon de kwark vervangen door mascarpone? :)

tiramisu:
maak 3 kopjes espresso, doe er een beetje suiker door en een scheut(je) amaretto(likorette)
neem een ondiepe, rechthoekige ovenschaal.
doop lange vingers in het koffiemengsel en beleg de bodem van de schaal ermee.
klop 100ml slagroom licht lobbig, voeg een beetje suiker toe en klop er 2 eidooiers en 250 gr. mascarpone door.
giet de helft van dit mengsel over de lange vingers.
strooi er ruim cacao over.
herhaal nog een keer met een laagje langevingers (gedoopt in espressomengsel) een laagje mascarpone megsel en besluit met weer een flinke laag cacaopoeder.
h.hfolie over de schaal en een nachtje in de koelkast.
voor het eten wel even vingers tellen.
dit is een recept uit de allerehande.
gr. hansje

8

Tiramisu heb ik al zo vaak gemaakt ...wil graag iets anders ...en moet iets zijn  :think:  :think:
Hier staan altijd zoveel lekkere taarten ...maar geen mascarpone :rolleyes:  :nooo dus dames bedenk aub iets ...heb zelf ook veel kook/bak boeken ...maar ook weinig over dit soort taarten ..
Dus zal nog eens weer kijken in de boeken ....en anders moet de mudtaart maar afgewerkt worden met fudge  :9  :D

9

yoompie schreef:

Ik heb een recept voor mascarpone-taart in een bakboek staan.
Heb m zelf nog nooit gemaakt, dus weet niet hoe ie is?

Als ik niet de schuld krijg als ie niet lekker is, zal ik t recept dan ff hierzo neer zetten?

Ben wel nieuwsgierig ...dus zou je het willen plaatsen ..

10 Laatst bewerkt door yoompie (15-08-2010 10:47)

sorry tis een mascarpone cake! En misschien heb je ook niet alle benodigdheden in huis, want je moet ook tarwegriesmeel en limoen hebben bijvoorbeeld.  En er komt geen chocolade in voor...

Maar hier komt ie:

Mascarponecake

Voor een springvorm van 20-22 cm

Voor het cakedeeg heb je nodig:
1 limoen
50 gr zachte boter
100 gr poedersuiker
2 el zaxht tarwegriesmeel
250 gr mascarpone
300 gr magere kwark
2 eieren
vet voor de vorm

Verwarm de oven voor en vet de springvorm in.
Was de limoen met heet water en droog hem af. Rasp de schil en pers het sap uit.

Roer de boter, poedersuiker, het griesmeel en limoensap en de limoenschil door elkaar. roer eerst de mascarpone en dan de kwark en dan de eieren een voor een er doorheen.

Doe de kwarkroom in de vorm en bak de cake in 35 min op 200 (heteluchtoven 180 gr)
Haal hem als ie wat is afgekoeld uit de vorm en laat hem helemaal afkoelen.

Trouwens, zie net erbij staan dat je ipv tarwegriesmeel vanillepuddingpoeder diir de kwarkroom kunt roeren en ipv de limoen kun je een  (onbespoten) citroen of sinaasappel gebruiken

11

Dus net een soort cheesetaart  :think: en daar is mn kleindochter stapel op  :Y  :Y
Dus bedankt en print dit uit ...heb de mudtaart gisteravond laat nog afgewerkt ....en heb de helft aan mn zoon en vrouw ..kinderen gegeven ...want wat een caloriebom  :s  :s maar oh zo lekker  :9  :9  :9  :+