1

Onderwerp: SPOED ! Luchtbel onder fondant !

Ik zit met een luchtbel die steeds terugkomt! Wegprikken met speld helpt niet. Ik heb nu een sneetje in fondant gemaakt en opnieuw met abrikozenglazuur zitten plakken maar ben bang dat dit ook niet werkt.
Het blijft ook maar steeds bij 1, vrij grote luchtbel
De taart is gevuld met ananasbavarois en chocoladecreme, ook heb ik netjes een dijkje van botercreme gespoten. Afgesmeerd met abrikozenglazuur en strak bekleed met pettinice van Bakels. Taart tussen decoreren netjes teruggezet in koelkast, dus ik snap het even niet meer. In alle afgelopen jaren nooit problemen gehad met deze fondant
Heeft iemand een gouden tip ...

Re: SPOED ! Luchtbel onder fondant !

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=71165

misschien heb je daar wat aan???

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

bedankt voor je reactie !

De verklaring over condens op de afgesmeerde taart zou mogelijk kunnen zijn bij deze taart. Na afsmeren heb ik taart 1 nacht in koelkast laten staan en daarna direct gaan decoreren.
Het gekke is alleen dat het maar op 1 plek is.
Ik ga´m vannacht maar weer bekleed en al in koeling zetten. Morgen eventueel opnieuw de luchtbel wegsnijden en verbloemen met decoratie. En dan maar hopen dat´luchtbel wegblijft tot aansnijden.
Dit is wel balen !

Jaha, dit is zeker balen. Heb buiten bovenstaand topic ook echt geen idee wat het anders zou kunnen zijn :S

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Ik had het laatst dus ook en ik had inderdaad ook 's avonds gevult en afgesmeerd en de morgen erna bekleed.
De bc was toen dus inderdaad koud,zou het daar dan door komen :think:

If life gives you lemons, make lemonade!