Onderwerp: Chocola spuiten (letters en decoratie)
Hai! Deze week maak ik mn 2e taart en ik ben nerveus haha! Vorige keer ook nachten wakker gelegen...
Heb even een vraagje. Wss heb ik te weinig marsepein om de taart na het bekleden nog te decoreren (bekleden dus hopelijk net genoeg voor...) ik wil graag ondertaand plaatje maken (aub ff de link klikken) en ik vroeg me af of ik dat evt kan spuiten met gesmolten chocola (bruin en wit) of dat dat heel erg uit gaat lopen. Paar vraagjes:
1. Chocola direct op (koude) taart spuiten of eerst op bijv bakpapier?
2. Ik wil ook letters spuiten van chocola, weer de vraag direct op koude taart of eerst op bijv bakpapier?
3. Ten slotte moet ik natuurlijk weer moeilijk doen, maar ik wil de dunne takjes op de zijkant maken, liefst ook met gespoten chocola. Dilemma: op de taart spuiten doet wss de zwaartekracht zn werk en zakt et naar beneden. Op bakpapier spuiten, gaat het wss breken als ik het op de ronde zijkanten vd taart wil plakken...
Of zou ik bijv het vogeltje+tak+letters van chocola moeten maken en de takjes op de zijkant van marsepein (hopen datk wat over hou, anders ga ik toch nog ff snel naar dok cookware hier in den haag voor fondant, alleen mn geld is een beetje op
Wie kan mn vragen beantwoorden? Thx!