1 Laatst bewerkt door fruitcake (15-08-2010 07:37)

Onderwerp: Botercrememix met diepvriesfruit (ontdooien of niet?)

Ik heb al gezocht met de zoekfunctie, maar vind verschillende antwoorden op het al dan niet van te voren ontdooien van diepvriesfruit.

Ik wil een laag botercrememix met daarop de diepvriesframbozen, -bramen -en bosbessen van AH, eventueel gecombineerd met verse aardbeien.

Wat is wijzer, eerst ontdooien of bevroren in de botercreme drukken? Ik wil niet dat het te nat gaat worden, maar lees ook dat eerst ontdooien zo'n papperig geheel wordt.

Heeft iemand hier recent ervaring mee?
(Inmiddels heb ik de vulling gemaakt, zie bericht hier ergens onderaan).

2

Re: Botercrememix met diepvriesfruit (ontdooien of niet?)

Ik zelf heb dat al eens geprobeerd met de frambozen, die heb ik gewoon bevroren in de botercreme gedrukt en dat was erg lekker  :9

3

Noëllie schreef:

Ik zelf heb dat al eens geprobeerd met de frambozen, die heb ik gewoon bevroren in de botercreme gedrukt en dat was erg lekker  :9

Dank je!
En hield je dan nog wat tussenruimte of gewoon naast elkaar er in?

4

Het makkelijkste is inderdaad om ze er gewoon bevroren bovenop te leggen! Als je ze eerst laat ontdooien wordt het meestal zo'n snot boel dat je het amper nog op je vulling kunt krijgen. Ik zou wel een stukje ruimte tussen het fruit houden, aangezien er veel vocht in het fruit zit!

Groetjes Laura!

5

Nou, ik heb ze er bevroren in gestoken met een klein beetje tussenruimte en het is de klant goed bevallen. Niet te nat en heerlijk fris. Ik heb wel de onderkant van het biscuit daarboven een dun laagje botercrememix gegeven.
Zie hier de foto van de vulling:

http://i33.tinypic.com/2s7u93s.jpg

6

Oeh, dat ziet er lekker uit!!
Hoe laat staat de koffie klaar? :P

Groetjes, Katja

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

7

Katja1604 schreef:

Oeh, dat ziet er lekker uit!!
Hoe laat staat de koffie klaar? :P

Groetjes, Katja

:D

8

Kijk... dat is nog eens een handig topic.. toevallig had ik dezelfde vraag voor een bestellin van as woensdag