1

Onderwerp: Mijn eigen bruidstaart maken.

Hey meiden!!..

Wij gaan aankomend December trouwen en zou gewoon heeeeel erg graag mijn eigen bruidstaart willen maken.. en lees en kijk heel veel op de site, ook om ideeen op te doen.
Nou heb ik het nog NOOIT gedaan en dan gelijk een taart voor ongeveer 100 personen. Ik wil dus een mooie stapeltaart (rond) maken.

Nou zit ik me iedere keer te bedenken... bakken etc gaat me vast wel lukken. Maar..

* Wanneer beginnen??..
* Hoe te vervoeren??
* Moet ik hem thuis al af maken qua decoratie of op de locatie?
* Het opstapelen moet kan ik niet van te voren doen zeker?.
* Wat ze de makkelijkste en lekkerste vullingen die ik bij elkaar kan combineren??...

Iemand tipss??
Wat kan ik het beste doen en waar moet ik om denken?

Nou is mijn zoontje in November jarig dus wil voor hem zijn verjaardagstaart maken dus kan ik even een voorproefje doen :P

Groetjes Andrea.

2

Re: Mijn eigen bruidstaart maken.

Hoi,

In ieder geval alvast gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk! Ik vind het persoonlijk wel een heeeeele grote uitdaging om je tweede taart te gaan maken, voor je éigen bruiloft en dan ook nog eens voor 100 man! Ik bak inmiddels 2 jaar, en ga nu voor het eerst een 5-laagse bruidstaart maken. Bovendien vind ik dat je op je bruiloft moet genieten, en niet je druk maken om een taart. Maar goed... antwoord op je vragen:

* Je kunt bloemen en andere versieringen al een week of twee van tevoren maken. Dingen die moeten uitharden (opstaande bloemen, figuurtjes, vlinders) een week van tevoren maken, zodat je zeker weet dat het goed hard is.
Biscuits kun je ook al van tevoren bakken, dan moet je ze wel ergens kunnen invriezen.
Vullingen kun je evt. ook invriezen, maar niet alles is daarvoor geschikt, dus dat moet je even uitzoeken. Het vullen en afsmeren zou ik hooguit twee dagen van tevoren doen.

* Vervoeren... ik vervoer hooguit 3-hoog, voor bruidstaart eigenlijk liever 2-hoog of zelfs alle taarten los als het kwa versiering kan. Er zijn ook wel mensen die tot 5-hoog (Charissa laatst :P ) vervoeren. Ik durf dat niet. Ik zou het in de achterbak vervoeren, dan staat het recht.

* Ik zou hem zoveel mogelijk thuis afmaken, en alleen de laatste dingetjes (randje als je op lokatie stapelt, reserve bloemen/vlinders voor als er nog iets breekt onderweg) op lokatie doen.

*opstapelen - zie hierboven

* Er zijn ontelbare combinaties vullingen (zie de sticky in deze rubriek bovenaan), en ik weet niet wat jij lekker vindt. Het is natuurlijk wel makkelijker om alle taarten hetzelfde te vullen.

TIP: Volg in elk geval een basisworkshop en probeer iets meer taarten te maken om te oefenen.

Succes! Ik hoop dat het lukt!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3 Laatst bewerkt door Zanoni (09-08-2010 15:11)

Ik kan je maar 1 tip geven en dat is maak zoveel mogelijk taarten tot aan december. Pak elke gelegenheid aan om het uit te proberen. Want als 2de taart je eigen bruidstaart maken voor 100 personen levert maar 1 ding op en dat is stress! En dat wil je echt niet hebben rond/op je trouwdag. Dat moet een dag zijn om te genieten!

(ik denk dat je in de verkeerde rubriek staat, dus heb ik je even gemeld)

Liefs, Zanoni

4

Move------> taart decoratie algemeen.
Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!!

5

Ten eerste ook gefeliciteerd van mij.
Ik zelf heb ook nog niet echt ervaring met bruidstaarten, Maar het eerste wat ik dacht is:

Proberen of je de taart de dag van te voren al op de lokatie kan brengen.

Eventueel een bekende vragen of die op de dag zelf de taart neer kan zetten. Dus zo afgewerkt mogelijk proberen weg te brengen en iemand van te voren instrueren voor de afwerking.

100 personen is al gauw 5 taarten, dus dan 2x2hoog en 1 los  vervoeren of alles los.

En let erop dat, als je verschillende vullingen neemt, je de lichtste vullingen boven in doet en  de zware beneden. (dit tegen in zakken)

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

6

misschien een idee om ze op drums te maken zodat je ze alleen nog op een standaard hoeft te schuiven, dan kan je ze helemaal af maken incl de benodigde randjes enzo.

enne gefeliciteerd

groetjes Wendy

7

Bedankt voor jullie tips.... pfff, vind het ook allemaal heel spannend. Maar het lijkt me zo mooi en fijn om mijn eigen taart te kunnen maken en is ook goedkoper lijkt mij.
Ik zal inderdaad voor december nog een paar keer gaan oefenen.. ik wil het mezelf zowieso niet alte moeilijk maken en wil dan inderdaad elke laag de zelfde vulling geven.

Het enigste waar ik dan echt mee zit is:

Het verdelen van wanneer doe ik wat en hoe kan ik de taart het beste vervoeren. Ik had me ook al bedacht om de taart 1 dag voor de bruiloft alvast naar de locatie te brengen. Misschien is het mogelijk om de laatst punten op de i te zetten qua afwerking versiering etc..

Ik denk dat ik gewoon 1 stapeltaart maak van 3 lagen en 1 losse aansnij taart?!.

8

nou meid, ik kan niet veel toevoegen aan de dames die al gereageerd hebben. Het is een hele uitdaging. Heel veel succecs!

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/