Hoi,
In ieder geval alvast gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk! Ik vind het persoonlijk wel een heeeeele grote uitdaging om je tweede taart te gaan maken, voor je éigen bruiloft en dan ook nog eens voor 100 man! Ik bak inmiddels 2 jaar, en ga nu voor het eerst een 5-laagse bruidstaart maken. Bovendien vind ik dat je op je bruiloft moet genieten, en niet je druk maken om een taart. Maar goed... antwoord op je vragen:
* Je kunt bloemen en andere versieringen al een week of twee van tevoren maken. Dingen die moeten uitharden (opstaande bloemen, figuurtjes, vlinders) een week van tevoren maken, zodat je zeker weet dat het goed hard is.
Biscuits kun je ook al van tevoren bakken, dan moet je ze wel ergens kunnen invriezen.
Vullingen kun je evt. ook invriezen, maar niet alles is daarvoor geschikt, dus dat moet je even uitzoeken. Het vullen en afsmeren zou ik hooguit twee dagen van tevoren doen.
* Vervoeren... ik vervoer hooguit 3-hoog, voor bruidstaart eigenlijk liever 2-hoog of zelfs alle taarten los als het kwa versiering kan. Er zijn ook wel mensen die tot 5-hoog (Charissa laatst
) vervoeren. Ik durf dat niet. Ik zou het in de achterbak vervoeren, dan staat het recht.
* Ik zou hem zoveel mogelijk thuis afmaken, en alleen de laatste dingetjes (randje als je op lokatie stapelt, reserve bloemen/vlinders voor als er nog iets breekt onderweg) op lokatie doen.
*opstapelen - zie hierboven
* Er zijn ontelbare combinaties vullingen (zie de sticky in deze rubriek bovenaan), en ik weet niet wat jij lekker vindt. Het is natuurlijk wel makkelijker om alle taarten hetzelfde te vullen.
TIP: Volg in elk geval een basisworkshop en probeer iets meer taarten te maken om te oefenen.
Succes! Ik hoop dat het lukt!
I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me