1

Onderwerp: wat is canache

stomme vraag misschien maar.....

kan iemand mij uitleggen wat het is.. ik heb al gegoogled en kom wel op recepten enzo.. maar was is het eigenlijk precies.. waarmee kan ik het vergelijken..??

www.lil-suz.blogspot.com voor meer over mijn creaties

2 Laatst bewerkt door monique53 (05-08-2010 08:58)

Re: wat is canache

google maar op ganache

het is gewoon lekker.

3

ja dat heb ik dus gedaan maar ik krijg recepten en mensen met die canache in hun naam hebben staan (misschien komt het doordat ik op mn werk google ofzo hahaha)

maar is het een pasta smeersel of wat is het hahah... ik lees hier op t forum als ik zoek mensen die zeggen dat het niet hard word enzo.. en ik heb ergens foto canache gezien in emmers die je kunt kopen.. maar ik snap er niks van haahha

4

Je schrijft het met een g, niet met een c ;)

Bij 'Wat betekent' in onze eigen FAQ staat het ook; het is een schenkbare substantie van o.a. chocolade en slagroom.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5 Laatst bewerkt door lil_suz (05-08-2010 09:07)

oowww daaaroom kon ik het niet vinden.. ik had het niet eens gezien dat monique het met een g schreef ook. Gewoon overheen gelezen..

raar dat ik op een website dan foto canache zo zie staan.. met een C dus.. hahah

ik ga even opnieuw googlen ;-)

EDIT:

zojuist even gegoogled en wat ziet dat er heerlijk uit zeg!!! dat is denk ik ook wat er op de chocolade mouse taart van de AH zit! (die vind ik zoo lekker hahaha... ) 

Nooit geweten zeg!! zo leer je elke dag weer!!

Ganache is van oorsprong een bonbonvulling. Je maakt het door slagroom te verwarmen en daar chocolade in op te lossen en evt. boter aan toe te voegen.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

7

het word in brabant gebruikt over de bossebollen.

op moorkoppen zit gewone chocola en over bossebollen blijft die chocola dus smeuiig.

Het is echt zalig over een taart heen, je giet het erover en het is wel een smerig werkje althans bij mij zit alles onder maar is zeker de moeite waard.

Niet kant en klaar kopen is veel duurder, ik koop bij de groothandel zakken callebaut (schrijf het niet goed)  puur en dan ga je 1 op 1 met slagroom werken.

slagroom koken en dan de chocola erbij.  mmmmmmmm

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

8

trouwens wat je over hebt, vinden de kids erg lekker op brood hier!

9

christol schreef:

op moorkoppen zit gewone chocola en over bossebollen blijft die chocola dus smeuiig.

das onzin, sorry dat ik het zeg. over moorkoppen zit bijna geen gewone chocola maar chocoladefondant daarom smaken bossche bollen meer naar chocola.

10

etmc schreef:
christol schreef:

das onzin, sorry dat ik het zeg. over moorkoppen zit bijna geen gewone chocola maar chocoladefondant daarom smaken bossche bollen meer naar chocola.

Het ligt er maar net aan waar jij je informatie vandaan haalt, de echte goede bakker zal hiervoor gewone chocola gebruiken. Maar ivm de prijs word chocola ook wel vermengt met chocoladefondant.
Chocoladefondant is een stuk goedkoper in gebruik.

Ten tweede bossche bollen smaken meer naar chocola dat is logisch omdat daar een dikkere lag opzit en hij helemaal in de chocola gedoopt word behalve de onderkant.  en op een moorkop is alleen het kopje van chocola.

Maar mijn antwoord was alleen bedoeld om aan te geven wat ganache is en dus geen discussie op te zetten wat een moorkop is!

Maar zowel Bossche bolle als moorkoppen zijn erg lekker  :Y

https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

12

bossche bollen zijn lekkerder ;) (ik lust geen ananas en vind die slagroom toef erop altijd zo'n dooddoener bij de moorkop ;))

Ja dat klopt, maar als ik een moorkop krijg zeg ik toch geen nee hoor  :lol:

14 Laatst bewerkt door lil_suz (08-08-2010 20:08)

kan je de ganache ook zo maken dat je m kan gebruiken als toef op je cupcake?? ik wil namelijk geen botercreme hiervoor gebruiken...
word dit ook een beetje ' hard' of net als botercreme als het in de koelkast is geweest is het een beetje hard maar daarna ' smelt'  het een beetje

als dit inderdaad mogelijk is.. heeft iemand hier een receptje van?? want ik wil dit HEEL graag morgen op mn cupcakes gebruiken.. of is het gewoon hetzelfde recept alleen dan net ff iets anders mee doen..(laten opstijven ofzo???)

*fingers crossed!!*

15

je moet t na t maken iets af laten koelen en daarna opkloppen... recept staat bij recepten of als je zoekt op ganache

16 Laatst bewerkt door lil_suz (09-08-2010 07:41)

super.. thnx!! ik hoopte al dat het zoiets zou zijn met opkloppen maarja ik ben niet zo een kook held hahaha...

super bedankt.. kan ik straks ff snel snel maken... voordat we op bezoek gaan hahaha

blijft dat trouwens hard zoals botercreme of anders???

17

het zal waarschijnlijk meer als bijvoorbeeld slagroom zijn denk ik...

maar... ik heb geen idee, ik heb er geen ervaring mee

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!