Onderwerp: wat is canache
stomme vraag misschien maar.....
kan iemand mij uitleggen wat het is.. ik heb al gegoogled en kom wel op recepten enzo.. maar was is het eigenlijk precies.. waarmee kan ik het vergelijken..??
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » wat is canache
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
stomme vraag misschien maar.....
kan iemand mij uitleggen wat het is.. ik heb al gegoogled en kom wel op recepten enzo.. maar was is het eigenlijk precies.. waarmee kan ik het vergelijken..??
google maar op ganache
het is gewoon lekker.
ja dat heb ik dus gedaan maar ik krijg recepten en mensen met die canache in hun naam hebben staan (misschien komt het doordat ik op mn werk google ofzo hahaha)
maar is het een pasta smeersel of wat is het hahah... ik lees hier op t forum als ik zoek mensen die zeggen dat het niet hard word enzo.. en ik heb ergens foto canache gezien in emmers die je kunt kopen.. maar ik snap er niks van haahha
Je schrijft het met een g, niet met een c
Bij 'Wat betekent' in onze eigen FAQ staat het ook; het is een schenkbare substantie van o.a. chocolade en slagroom.
oowww daaaroom kon ik het niet vinden.. ik had het niet eens gezien dat monique het met een g schreef ook. Gewoon overheen gelezen..
raar dat ik op een website dan foto canache zo zie staan.. met een C dus.. hahah
ik ga even opnieuw googlen
EDIT:
zojuist even gegoogled en wat ziet dat er heerlijk uit zeg!!! dat is denk ik ook wat er op de chocolade mouse taart van de AH zit! (die vind ik zoo lekker hahaha... )
Nooit geweten zeg!! zo leer je elke dag weer!!
Ganache is van oorsprong een bonbonvulling. Je maakt het door slagroom te verwarmen en daar chocolade in op te lossen en evt. boter aan toe te voegen.
het word in brabant gebruikt over de bossebollen.
op moorkoppen zit gewone chocola en over bossebollen blijft die chocola dus smeuiig.
Het is echt zalig over een taart heen, je giet het erover en het is wel een smerig werkje althans bij mij zit alles onder maar is zeker de moeite waard.
Niet kant en klaar kopen is veel duurder, ik koop bij de groothandel zakken callebaut (schrijf het niet goed) puur en dan ga je 1 op 1 met slagroom werken.
slagroom koken en dan de chocola erbij. mmmmmmmm
trouwens wat je over hebt, vinden de kids erg lekker op brood hier!
het word in brabant gebruikt over de bossebollen.
op moorkoppen zit gewone chocola en over bossebollen blijft die chocola dus smeuiig.
das onzin, sorry dat ik het zeg. over moorkoppen zit bijna geen gewone chocola maar chocoladefondant daarom smaken bossche bollen meer naar chocola.
christol schreef:het word in brabant gebruikt over de bossebollen.
das onzin, sorry dat ik het zeg. over moorkoppen zit bijna geen gewone chocola maar chocoladefondant daarom smaken bossche bollen meer naar chocola.
Het ligt er maar net aan waar jij je informatie vandaan haalt, de echte goede bakker zal hiervoor gewone chocola gebruiken. Maar ivm de prijs word chocola ook wel vermengt met chocoladefondant.
Chocoladefondant is een stuk goedkoper in gebruik.
Ten tweede bossche bollen smaken meer naar chocola dat is logisch omdat daar een dikkere lag opzit en hij helemaal in de chocola gedoopt word behalve de onderkant. en op een moorkop is alleen het kopje van chocola.
Maar mijn antwoord was alleen bedoeld om aan te geven wat ganache is en dus geen discussie op te zetten wat een moorkop is!
Maar zowel Bossche bolle als moorkoppen zijn erg lekker
bossche bollen zijn lekkerder (ik lust geen ananas en vind die slagroom toef erop altijd zo'n dooddoener bij de moorkop
)
Ja dat klopt, maar als ik een moorkop krijg zeg ik toch geen nee hoor
kan je de ganache ook zo maken dat je m kan gebruiken als toef op je cupcake?? ik wil namelijk geen botercreme hiervoor gebruiken...
word dit ook een beetje ' hard' of net als botercreme als het in de koelkast is geweest is het een beetje hard maar daarna ' smelt' het een beetje
als dit inderdaad mogelijk is.. heeft iemand hier een receptje van?? want ik wil dit HEEL graag morgen op mn cupcakes gebruiken.. of is het gewoon hetzelfde recept alleen dan net ff iets anders mee doen..(laten opstijven ofzo???)
*fingers crossed!!*
je moet t na t maken iets af laten koelen en daarna opkloppen... recept staat bij recepten of als je zoekt op ganache
super.. thnx!! ik hoopte al dat het zoiets zou zijn met opkloppen maarja ik ben niet zo een kook held hahaha...
super bedankt.. kan ik straks ff snel snel maken... voordat we op bezoek gaan hahaha
blijft dat trouwens hard zoals botercreme of anders???
het zal waarschijnlijk meer als bijvoorbeeld slagroom zijn denk ik...
maar... ik heb geen idee, ik heb er geen ervaring mee
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » wat is canache