1

Onderwerp: welk gereedschap voor ruiten patroon???

Hey hey,

Ik zie regelmatig zo'n leuk ruiten patroon op de taart met daarbij dan die suikerparels eruit. Maar welk gereepschap hebben jullie daar voor gebruikt??..

Liefs Andrea.

2

Re: welk gereedschap voor ruiten patroon???

eruit = erop :9

3

De patchworkcutter!!!

Hoe hij heet ben ik even vergeten O-)  maar als je op patchworkcutter zoekt bij de hebshop dan vind je hem vast wel ;)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Deze bedoelt Ilonka: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2093

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

dankjewel!!! :D  :thumb:

6

Dat vroeg ik me dus ook af..

Maar kan het ook zonder?  :rolleyes:
Is het mogelijk om de strepen met een liniaal/mes, wat dan ook te maken? En doe je dat dan voor het bekleden van de taart of er na? :think:

Gr Kelly

7

Ja natuurlijk kan dat. Is wel veel meetwerk om alle tussensstukken even groot te krijgen. Met een mes gaat het wel. Dat doe je na het bekleden van de taart, anders lopen de lijnen niet meer recht.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

8

De cakeboss doet het ook zonder patchworkcutter! Heb het hem tijdens een aflevering eens zien doen!

Ik heb het zelf eens uit de losse hand geprobeerd maar de volgende keer toch maar met de lineaal.

Ik had ook al gehoord dat je met de patchworkcutter wel meestal een achterkant gaat hebben waar de ruitjes niet mooi op elkaar aansluiten (tenzij je veel geluk hebt) als je begrijpt wat ik bedoel.

Belgische webshop taartdecoratie en bakkerij grondstoffen - www.prettysweets.be

9

Ja, ik dacht zelf, je kan natuurlijk ook een stuk papier er naast leggen, dan heb je in ieder geval steeds (ongeveer :rolleyes: ) dezelfde breedte. Ik ga het binnenkort proberen! :D

Gr Kelly