1

Onderwerp: Frosty sheet of Icing sheet? En hoe 'stansen' en bevestigen

Hallo,

Binnenkort wil ik cakejes maken met een foto er op.
Ik weet niet goed of ik de foto's het beste op icing sheet of op frosty sheet kan laten printen. (Ouwel vind ik geen optie)
De 'schildjes' mogen best stevig zijn.
Ik wil ze nog op een ondergrond van marsepein bevestigen en het liefst zodat de kleur van de marsepein niet doorschijnt. Ook vind ik het belangrijk dat de foto niet gaat bobbelen.

• 1) Welke keuze zal het meest geschikt zijn?
    2) En hoe bevstig ik de foto plaatjes het beste op de marsepein ondergrond?
    3) Kun je ook hierbij vooruit werken? Normaal maak ik de marsepeinen rondjes voor op de cakjes namelijk al een week voor de verjaardag. Kun je ze ook mét een fotorondje er op een week wegleggen (in huishoudfolie etc.)?
    4) En hoe maak je mooi rondjes van zo'n A4 sheet? Kun je ze uitstansen, zoals je ook met een metalen uitstekertje rondjes uit een uitgerolde lap marsepein 'draait'/duwt? Of moet je echt knippen?

Alvast bedankt voor jullie advies en hulp!

2

Re: Frosty sheet of Icing sheet? En hoe 'stansen' en bevestigen

Nog geen 'sheet-expert' die mij alle ins & outs kan vertellen?

3

Hier ben ik ook heel nieuwsgierig naar, ik blijf opletten!  :Y

Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay
My, oh my, what a wonderful day

4

1)ik gebruik altijd frostingsheets.

2)verder "plak"ik de frosting met tyloselijm op de marsepein.

3) een week ervoor klaarleggen in folie moet goed kunnen

4)heb laats bij de pipoos ponzen gekocht waarmee je een cirkel uit kan ponzen van 6 cm doornee geloof ik en een kleintje voor mini cc's ze hebben verschillende maten. eerst deed ik het met een ronde uitsteker maar ik vond dat niet zo handig gaan. maar het kan wel.

5

Zorgen dat je fotootjes al rond geprint worden, dan kun je ze gemakkelijk uitknippen.

6

1. Ik print alleen op frosty sheets, dat vind ik het mooist/lekkerst. De marsepein schijnt niet door. Ze zijn wel stevig, maar nog wel een beetje buigzaam. Als je de marsepein niet te nat maakt, en je wrijft vanuit het midden van de foto, dan gaat hij niet bobbelen en krijg je geen luchtbellen.

2. Je kunt ze op marsepein vastmaken door de marsepein heeeel licht vochtig te maken met een kwastje en water. Een heel klein beetje water gebruiken, anders krijg je vlekken/bobbels.

3. Een week van tevoren kan prima. Gewoon goed met vershoudfolie verpakken, anders hardt het uit.

4. Je kunt ze het beste uitknippen. Ik heb het ook wel eens met een gewone ronde uitsteker gedaan, maar dan krijg je geen mooie randjes. Als je achtergrond wit is, kun je er het beste een rondje omheen (laten) zetten. Dan kun je gewoon langs het lijntje knippen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

7

Bedankt!!!
Nu weet ik alles om aan de slag te kunnen!
Super Jolanda80 en Glamour!