1

Onderwerp: Tiramisu-achtige vulling,Overdreven simpel maar overdreeeeeven lekker!

120 gram poedersuiker of fijne suiker
4 eierdooiers,goed mixen tot het wat dikker van consistentie wordt
250 gram mascarpone bijvoegen (soms ligt er wat vocht bovenop,niet mee in je beslag kiepen)
Goed mixen en laten opstijven in de ijskast,wordt een soort van tiramissu-vulling,vrij zoet en lekker met jam of verse aardbeien enz of je kan ze erbij mixen...mijn meest aangevraagde vulling...

I have great motivational skills, everyone says they have to work a lot harder when I'm around...

2

Re: Tiramisu-achtige vulling,Overdreven simpel maar overdreeeeeven lekker!

Lijkt me erg lekker, maar ook wel een beetje eng om te gebruiken, omdat het van rauwe eieren wordt gemaakt.

Jacqueline

3

Dat ga ik zeker een keer uit proberen!  :Y dank je voor het recept!

Groetjes San

4

Sannn schreef:

Dat ga ik zeker een keer uit proberen!  :Y dank je voor het recept!

Ik ook , ben dol op mascarpone !  :9

5

yakefrank schreef:

Lijkt me erg lekker, maar ook wel een beetje eng om te gebruiken, omdat het van rauwe eieren wordt gemaakt.

Waarom vind je het eng?

I have great motivational skills, everyone says they have to work a lot harder when I'm around...

6

Laat eens weten wat jullie ervan vonden!

ik pas even je titel aan hoor, zodat iedereen gelijk kan zien waar je post over gaat. als je het niet eens bent met wat ik voor titel kies, laat je het dan even weten via 'melden'?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

prima hoor!

9

Aisha B schreef:
yakefrank schreef:

Waarom vind je het eng?

Dit ivm een eventuele salmonellabesmetting, die gevaarlijk kan zijn voor zwangeren, kleine kinderen en ouderen. Ik zou zelf het er dus wel altijd bij vertellen aan de ontvanger.

En sorry, dit is echt niet om je receptje af te kraken, want het lijkt me heerlijk en ik denk dat ik hem snel ga gebruiken!

Jacqueline

10

Heel verstandig Jaqueline om dit nog even te noemen! Niet iedereen weet dit, en ik ben altijd bang dat mensen een recept van de site vissen en hier niet aan denken. Ik al even een link toevoegen met uitleg.

http://www.gezondnu.nl/vragen/voeding/a … uwe-eieren
http://www.food-info.net/nl/bact/salm.htm

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

11

Nog nooit aandacht aan besteed eigenlijk,en ik at toen ik zwanger was alleeeeeen maar cakebeslag enz  :o
Mijn kinderen willen nu ook altijd de kom uitlikken,denk dat het ze terugbrengt naar hun herinneringen in de baarmoeder ofzo hihi
Ik bewaar sowieso mijn eieren in de ijskast maar is idd een goed idee om het erbij te zeggen wanneer de klant het komt afhalen.

Ah ja nog vergeten: je kan er ook een soeplepel (of meer of minder natuurlijk) speculaaskruiden aan toevoegen,heeft ook wel iets...

12

@ jaqueline: moet je daarom sorry zeggen?
Is toch net goed?

13

de salmonella zit in het eigeel, en loop je vrij weinig tot geen risico met het eiwit.

14

wilmabrouwer27 schreef:

de salmonella zit in het eigeel, en loop je vrij weinig tot geen risico met het eiwit.

Maar je hebt voor dit recept juist het eigeel nodig ;)

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

15

ga ik onthouden.... dank je wel.

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

16

tiramisu is toch altijd met rauwe eieren....

17

etmc schreef:

tiramisu is toch altijd met rauwe eieren....

Klopt. Daarom moeten ze dit tegenwoordig in restaurants etc altijd met gepasteuriseerd ei maken. :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

18

Ik heb een recept met advocaat i.p.v rauwe eieren, ook heel erg lekker, en geen salmonella gevaar

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

Zijn de eidooiers niet door iets anders te vervangen?
(geen advocaat, ik lust alles waar alcohol in zit maar advocaat niet, en de kinderen vinden het niet lekker) Het recept klinkt zo goed dat ik het wel graag wil proberen. :Y

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

20

eigeel in een pak halen bij de sligro is ook een oplossing, vaak hebben ze tegen de kerst in de gewone winkels ook kleine verpakkeing van gepasteuriseerde eiwit en eigeel juist ivm tiramisu.
Ik sprak overigens een arts hierover een paar dagen geleden en die vertelde me dat de salmonella aan de buitenkant van het ei zit en dat een ongebroken ei steriel is...
het recept klinkt heerlijk, lijkt me ook lekker om de bisquit te tremperen met koffielikeur....hmmmmm :9

Als de salmonella aan de buitenkant zit.... dan zou een doos eieren je koelkast altijd kunnen besmetten toch? En je kan als het moet de eieren van tevoren "wassen" onder de kraan.

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

22

chaja schreef:

eigeel in een pak halen bij de sligro is ook een oplossing, vaak hebben ze tegen de kerst in de gewone winkels ook kleine verpakkeing van gepasteuriseerde eiwit en eigeel juist ivm tiramisu.
Ik sprak overigens een arts hierover een paar dagen geleden en die vertelde me dat de salmonella aan de buitenkant van het ei zit en dat een ongebroken ei steriel is...
het recept klinkt heerlijk, lijkt me ook lekker om de bisquit te tremperen met koffielikeur....hmmmmm :9

ja dat zei ik de vorige keer ook maar toen verklaarde men me voor gek, en dat t aan de buitenkant zit betekend niet dat t overal opzit, salmonella is net als e-coli een bacterie die in uitwerpselen zit dus zolang je niet met die eieren over de rest van je eten wrijft komt t wel goed gok ik zo

23

Kun je dit nu maken met de eieren ... :s of toch maar niet ...heb nog twee bakken mascepone staan ....en ik deed er ook altijd rauwe eieren in ....maar ik heb nog geen advocaat geprobeerd O-)  O-)  *D

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

24

etmc schreef:
chaja schreef:

ja dat zei ik de vorige keer ook maar toen verklaarde men me voor gek, en dat t aan de buitenkant zit betekend niet dat t overal opzit,

Maar op het moment dat je het ei breekt ( best wel nodig om het in je toetje te doen :+), het dus onmiddelijk niet meer steriel: wat er aan bacterie-en aan de buitenkant zat, kan dan dus ook in je ei zitten. :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

25

Eieren wassen met Dettol  :lol:
Salmonella zit op 2 of 3 eieren per 10 000 eieren dus zo'n vaart zal het wel niet lopen denk ik...