Onderwerp: Regenboog stapeltaart
Zoals beloofd nav een topic in het bakken onderdeel zou ik mijn 1e poging tot een Rainbow Layer cake laten zien.

We vierden m'n zoontjes verjaardag nog niet echt (vakantietijd) maar hadden wel wat familie bij elkaar om het te vieren en daar hoorde toch wel een taartje bij. Hij hoefde wat mij betreft niet perfect afgesmeerd te worden, qua kleur heb ik een beetje geexperimenteerd, er zijn 2 kleuren omgedraaid en ik had ook geen tijd om de lagen even hoog te maken ed dus hij is niet perfect maar dat was niet de opzet van deze taart, en regenbogen zijn ook niet altijd perfect af
Oh en voor diegene die het al gister vroegen, een snelle howto:
Ik heb voor het snelle 2 pakken duncan hines yellow cake gebruikt (ik wilde witte cake doen maar die was niet te vinden en het zelf maken van witte cake was de avond ervoor mislukt omdat ik de lagen te lang had laten bakken) de mix verdeeld over 6 bakjes (ongeveer 2 us cups) en kleuren maar.
Het is wat meer intensief om te maken als je niet 6 bakvormen hebt, je moet er wel even wat tijd voor maken want de 6 lagen moeten apart gebakken worden na elkaar (ik heb een 22,5 springvorm gebruikt want ik vond dat wel zo makkelijk werken, steeds bakpapier eronder en dat werkte lekker snel voor het verwijderen).
Het afwerken was makkelijk, ik heb maar het minimum aan mbc gebruikt tussen de lagen omdat ik behoorlijk wat nodig zou hebben voor het afsmeren .
Danielle Slingerland

mbc is?? ik denk dan aan ..botercreme maar de M kan ik niet thuisbrengen. Dat blijft dan toch zacht?