Onderwerp: waarom heb ik dit nu met mn blanda
Niet de eerste keer dat ik erin bak... wel de eerste keer dat ik vandaag 2x probeer em gaar te krijgen en dat ie niet lukt... HELP...!!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » waarom heb ik dit nu met mn blanda
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Niet de eerste keer dat ik erin bak... wel de eerste keer dat ik vandaag 2x probeer em gaar te krijgen en dat ie niet lukt... HELP...!!!
Jeetje wat vervelend maar nu kun je wel lekkere balletjes of lollies maken
Ach wat jammer nou...
*edit* ohnee muts.... hijs nog niet gaar he...
je bent niet de enige hoor
ik heb al 4 keer geprobeerd er cake in te bakken en nooit gaar 'de laatste keer biscuit deeg maar net aan gaar .
ik heb er ook geen oplossing voor maar je bent inieder geval niet alleen
gr nelly
Een Blanda moet best lang in de oven.
Ik bak de 20 cm op 150 gr hetelucht ca. 48 min. Even voelen, als het niet meer indeukt is het goed.
Ja dat klopt de bland laat ik ook langer in de oven ook op 150 graden en ik heb een hetelucht oven als ik het bak in de combi dan duurt het zelfs nog langer
dus voordat je het uit de oven haal goed controleren en als het nog niet gaar is de temp lager zeten en blijven controleren
Ik heb laatst een bolletje gemaakt en die heeft op 175graden zeker 60minuten gestaan.
Mss is een heating core handig voor deze vormen maar die heb ik nog niet
Ik kreeg de blanda in het begin nooit gaar (heb ik ooit een topic over geopend). Nu gebruik ik een bloemnagel voor het geleiden van de warmte en dat gaat perfect!
Ik bak de blanda 13 minuten op 150 graden, 13 minuten op 165 graden en 13 minuten op 180 graden en het gaat perfect.
Het is nog nooit fout gegaan!
Bedankt voor de tips... ga het snel nog eens proberen.. gelukkig was het geen haast klus... Lang leve het goed plannen!!!
Idd lang in de oven en als de bovenkant al goed donker word dan even een aluminiumfolietje erover heen leggen
Kan het ook aan de mix liggen??? Heb er vandaag een gemaakt... met de taartenmix van de molen uit oud zevenaar... geen enkel probleem... advies van aluminium folie wel in mn achterhoofd houdend!!!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » waarom heb ik dit nu met mn blanda