1

Onderwerp: Schelpen met chocolade en bloemenbakje

Ideeen volledig geinspipikt van het forum!

De schelpentaart is voor een vriend die 44 werd, als toetje na de bbq. Is een echte lekkerbek en kan het ook hebben (sommige dingen in de wereld zijn zoooo oneerlijk!!). Is chocoladebiscuit gevuld met  een laag bokkenpootjesslagroom en een laag tartufo-toetje (Iedereen vond het super lekker!). Afgesmeerd met cappuccino-bc en bekleed met chocolade-fondant. De schelpen zijn gemarmerd van vanille- en chocolade-fondant. Hij was echt heerlijk! Vooral het feit, dat de chocolade-fondant minder zoet is, viel bij velen in de smaak.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y7ZJPFIX.jpg

Ik heb de drie grote schelpen overigens gemaakt met de marskramer-ijsblokjesvorm en de rest met een candy-mold-vorm van Wilton. Het lospeuteren was even een crime.  Uiteindelijk met een spateltje een hoekje los gemaakt en toen kon ik ze er zo uit wippen. (Had de vorm ook ingesmeerd met crisco en ze 5 min in de vriezer gehad.)

Het bloemenbakje heb ik geinspipikt van Chantelle. Gevuld met bokkenpootjesslagroom en bailey's-bc en ook weer afgesmeerd met cappuccino-bc. Het "hout" is ook weer van chocolade-fondant.
Helaas  :/ vonden mijn oom en tante (de jarigen) het zo'n mooie taart, dat 'ie de diepvries in ging en heb ik niet zelf kunnen proeven, haha! Ik kon overigens niet stoppen met boemetjes maken.... Was echt verslavend. Het was dan ook 02.00u toen ik naar bed ging afgelopen donderdag.  :s

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UYWTCHMH.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DB4GNBJ7.jpg

Ik heb beide taarten donderdag gemaakt ('s middags toen mijn kindjes in bed lagen, gevuld en afgesmeerd en 's avonds gaan bekleden en decoreren. Valt toch vies tegen, hoe lang je daarmee bezig bent. Ik heb diep respect voor allen, die meerdere taarten per week produceren!!

www.wenskoekjes.nl voor koekjes naar wens en workshops!
Groetjes, Wendy

2

Re: Schelpen met chocolade en bloemenbakje

Vind ze beide prachtig! :thumb:

3

Ik vindt ze ook prachtige  :Y

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

Wauw die zijn prachtig!!!

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

5

erg mooie taarten, vind de kleuren van de bloementaart erg mooi.

When someone asks if you'd like cake or pie, why not say you want cake and pie?

6

gaaf zeg vooral die schelpentaart. Hoe heb je dat gemarmerd effect gemaakt van de schelpen?

7

eculypta schreef:

gaaf zeg vooral die schelpentaart. Hoe heb je dat gemarmerd effect gemaakt van de schelpen?

Dankjewel voor de complimenten! Voor de grote schelpen heb ik een reep witte fondant en een reep chocoladefondant gemengd door de repen om elkaar heen te draaien, dubbel te vouwen, weer uit te rollen tot een lange reep, dan oprollen als een dropveter/slakkenhuis, dan weer uitrollen etc. Net zo lang tot je het gewenste effect hebt.

Toen bedacht ik me, dat het ook welk mooi zou zijn om er wat groen en turqoise/blauw doorheen te doen, voor een "zeegroen"-effect. Dat heb ik dus voor de kleine schelpen gedaan. Dan meng je dus met 4 repen. De kleuren komen terug in de parelrand.

www.wenskoekjes.nl voor koekjes naar wens en workshops!
Groetjes, Wendy