Onderwerp: zacht worden van roosjes
Hallo,
Sinds begin dit jaar maak ik zo nu en dan ook eens een taart en/of cupcakejes die ik decoreer. Dus ik ben nog maar een beginner.
Het bekleden van de taart doe ik met de helft marsepein en de helft fondant. Ook maak ik hiervan roosjes. De roosjes (en andere bloemetjes en blaadjes) die we over houden bewaren we in een doosje. Nu worden ze bij ons naar verloop van tijd zacht (soms zelfs snotterig), terwijl ze dat bij me tante niet worden. Bewaren wij ze dan verkeerd? Is het te warm? Hebben jullie nog tips om te voorkomen dat ze zacht worden???
Ik heb voor de laatste dag van mijn studie cupcakejes gemaakt met babygezichtjes erop (tja....dat hoort wel een beetje bij verloskundigen hè). Sommige gezichtjes werden ook een beetje zacht, komt dat omdat er ingekookte jam onderzat? Ik las namelijk in een andere topic dat als je het afsmeert met iets waar vocht in zit, de fondant/marsepein smelt. Of kwam dat door het warme weer (was 25 juni)? Ik vind het namelijk zo gek dat het maar bij een paar cakejes was.
Ik hoop dat jullie wat tips hebben.
Groetjes