1

Onderwerp: Nieuw

Hoi allemaal,

Ik ben Anne, 18jr en een beginneling met het maken van taarten ( = nog nooit gedaan)..

Nu heb ik alvast enkele vragen.. Als ik op een donderdag de taart maak, is deze zaterdags dan nog goed? Waar kan ik de taart dan het beste bewaren?

Ik wil graag de volgende taart maken.. De *basisbisquit*, met als vulling een laag botercreme en een laag jam. Als bekleding fondant.  Dit leek me het "makkelijkst" om mee te beginnen.
Maar, hoe dik moeten de lagen (botercreme & jam), en de fondant ongeveer zijn? Niet dat je er uiteindelijk niks van proeft, of dat één smaak heel erg overheerst..

Als ik een taart maak van 24cm doorsnede, hoeveel stukjes kunnen er dan gemaakt worden?

Alvast bedankt!

2

Re: Nieuw

Hoi Anne!

Welkom!

Om antwoord op je vragen te geven:
Een taart kun je prima een paar dagen van te voren maken en zelfs invriezen. Ik doe er altijd een padaalemmerzak omheen. Haal em dan een dag van te voren uit de vriezer en zet em in de koelkast (met die zak er nog omheen). Een paar uur voor je hem opeet/weggeeft laat je hem buiten de koelkast (zonder zak) 'opdrogen'.

De dikte van de lagen is grotendeels afhankelijk van je smaak.  O-) Onder de fondant kun je het beste ook een laagje botercreme doen, om het te laten plakken en om je taart netjes af te kunnen smeren. Bedenk wel dat fondant (en marsepein) voornamelijk uit suiker bestaat, dus hoe dikker je de lagen vulling en bekleding doet, hoe zoeter en machtiger. Overdaad schaadt zeg maar. Doe het een beetje op gevoel.

Een taart van 24 cm doorssnede is goed voor ongeveer 14 stukjes.

Hoop dat je wat aan de antwoorden hebt. En het is een kwestie van uitproberen en oefenen! Succes!

Groetjes, Marloes

Mijn site op hyves: http://toffetaarten.hyves.nl/

3

Hoi Anne!

Welkom op dit superleuke forum en veel bakplezier.  ;)
Enne, wel showen hè, die taart!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Veel bak en decoplezier gewenst :D

Gr. Madhuri

5

Welkom op het forum! :)

Ik vries een beklede taart in in een kartonnen taartdoos. Het vocht wat dan evt vrij komt, wordt opgenomen door de doos. De kans dat je fondant/marsepein gaat smelten is dan kleiner als met een plastic zak (smelten is zeg maar heel langzaam een soort van eraf glijden)

Een los kapsel (biscuit) kan je ook invriezen en is echt binnen no-time ontdooit. Altijd handig om op voorraad te hebben dus. Een onbekleed kapsel vries ik wel in in een pedaalemmerzak en ontdooi ik ook in de pedaalemmerzak. Gewoon buiten de koelkast.

Succes en nog heel veel taartplezier! :D

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

6

Welkom op het forum!

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

7

Nogmaals bedankt voor de reacties..

Op dit moment zit de taart in de oven.. Ben benieuwd. Tot nu toe ziet het er nog niet zo goed uit  :s Het is aan het rijzen, maar het is heel onregelmatig.. Ik ben benieuwd hoe 'ie er straks uit komt..  :think: