1 Laatst bewerkt door Biancatjuh (29-07-2010 14:08)

Onderwerp: Help spoed!!!!! gele roompoeder, stijft niet op

Hallo,

ik heb mijn eerste opdracht binnen. De taart moet gevuld met banketbakkersroom en aardbeienjam.
Normaal heb ik de banketbakkersroom van de boerenbond maar nu heb ik in een bakwinkel gele roompoeder gekocht.

Ik heb deze gemaakt zoals op de verpakking, maar de room stijft niet op. Blijft heel vloeibaar en slap. Ik heb geproefd en is wel lekker.
Uit tijd nood heb ik het toch maar op de taart gedaan, misschien dat ie nog wat opstijft. Ik heb hem nu in de koelkast gezet.

Maar vraag me nu af of ik toch niet beter een nieuwe taart kan bakken.

Normaal gaat het altijd goed en nu moet ik voor iemand anders bakken en dan gaat het mis.

Kan iemand me advies geven aub

Groetjes Bianca

2

Re: Help spoed!!!!! gele roompoeder, stijft niet op

Niemand????

Groetjes Bianca

3

Als je in je onderwerp zet waar het over gaat krijg je meer lezers en dus sneller reactie.

Helaas weet ik ook niet wat er met je room aan de hand is.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

titel gefixt :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Hoi,

Ik weet niet of het met de room ook lukt, maar ik had laatst ook het probleem.
Normaal gesproken gebruik ik patticreme (soort opkloproom) als basis voor vulling, deze haal ik normaal gesproken in utrecht, maar het is heel duur.
De eigenaresse vertelde dat ik het ook bij de Sligro kon krijgen (wat bij mij wat dichter in de buurt is), dus ik naar de sligro, helaas is het daar sinds kort uit het assortiment :grr: , maar ze hadden wel een opkloproom die precies hetzelfde was maar dan van bleu band, dus deze meegenomen en geprobeerd.
Het ging bij een aantal taarten goed (al werd hij wel minder stevig dan de patticreme), maar toen moest ik een taart vullen met after eight vulling en wilde het niet opstijven (uitgerekend voor de taart van mijn zoon). Ik kon ook niks meer want het was al zaterdagmiddag.
Nou om een lang verhaal kort te maken (oh nee....dat is al te laat :lol:  :lol:  :lol: )
Ik bellen naar de sligro en die man vertelde mij dat zolang het nog niet op de taart zat ik het volgende kon doen:
Ik moest wat gelatine bladen oplossen en dit (terwijl het nog warm is) door de vulling roeren, vulling laten afkoelen in de koelkast, weer even opkloppen.......en tatarataaaaa......gelukt, ik was zo blij :Y .
Ik vond het voor het moment een goede oplossing, maar zou het niet standaard doen, het werd namelijk net pudding.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

groetjes karin