1

Onderwerp: High Tea Tips

Allereest zou ik mij even voorstellen;
Mijn naam is Kim, 30 jaren jong en woonachtig in Almelo, moeder van 2 geweldige dochters. Ben een echte creatieveling, ben bloemiste van beroep...

Heb al vele taarten, cupcake's en koekjes enz gebakken.... het versieren met fondant is daar sinds een aantal maandjes bij gekomen. Maar voel me nog wel een beginneling.... :)

Mijn dochters zijn in september en oktober jarig en omdat te vieren organiseren wij bij ons in de tuin (begin september) een High Tea voor onze gasten.

Ik heb al erg veel ideeen en tips gezocht op internet, maar er zijn er nog vele welkom! Van de thee, decoratie, presentatie tot al het lekkers zowel hartig als zoet..... Wie helpt mij aan originele tips? :9

Alvast heel erg bedankt!

2

Re: High Tea Tips

Welkom op het forum! Er staan vele tips mbt hig tea op deze site. Als ik jou was zou ik dit eens intypen bij de zoekfunctie, en je bent uren zoet  :lol: Succes

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

Ik heb een paar maanden geleden een High Tea voor een vriendin georganiseerd. Het leukste is om de thee aan te passen aan hetgeen je erbij serveert. Op internet kun je van verschillende soorten thee de herkomst en achtergrond informatie vinden. Het is leuk om dit erbij te vertellen of op een menu er bij te zetten.
Bij de Hema hebben ze een kartonnen taartstandaard (met 2 verschillende kanten), maar je kunt ook kopjes met borden gebruiken om al het lekkers uit te stallen. Ik had alles al klaar gezet zodat het er feestelijk uitzag (en ik niet 10 keer naar de keuken hoefde te lopen ;-)) en gaf bij elke ronde aan wat we dronken (met een klein verhaaltje) en wat daarbij hoorde (zoet/hartig).

We begonnen met een Indiaase Chai thee met warme Melk en honing en gember koekjes  om op te warmen (het was februari).

Vervolgens een Earl Grey met broodtaartjes (witte boterhammen gestapeld met resp. verse tonijn salade of eiersalade en vervolgens in 3 hoekjes gesneden), wraps zalm/creamcheese of kip/avocado en hartige muffins.

Daarna een Fruitthee met allerlei zoete dingen; cupcakes met chocolade frosting, met frambozen, mini scones met clotted cream en jam, zand koekjes.

Tot slot een Jasmijn thee om een beetje te bekomen van al die smaken.

Veel plezier!! Een high tea is echt heel leuk om te doen.

4

Bedankt voor jullie reacties!

Aangezien wij ook echte koffiedrinkers krijgen, wil ik ook koffie schenken bij de High Tea. En als afsluiter een bubbeltje voor de dames en een lekker biertje voor de heren. Uiteraard zorg ik ook voor verse ijsthee, geen idee wat het weer doet op 12 september....

Superprincess: Jij hebt gekozen om echt in gangen te gaan eten, ik twijfel hiet nog een beetje over, lijkt me wel erg leuk, maar ook erg veel werk in mijn eentje, dan loop ik de hele dag. Ik heb er ook over gedacht eventueel een tafel met al het lekkers in buffetvorm klaar te zetten. Zodat iedereen gewoon kan pakken waar hij of zij op dat moment zin aan heeft.... Of lijkt het dan niet meer op een High Tea?

Meer tips zijn nog altijd welkom!!

Groetjes Kim

5

Heel veel plezier mede almeloer!!  :D

Life's like sweet cake,put lots of sugar in it

6

Veel bak en decoplezier gewenst :D

Gr. Madhuri

Ik had dus ook alle gangen al op tafel gezet omdat ik geen zin had om te lopen. Daarmee is de tafel alvast gezellig vol met hapjes. Tijdens het HighTea-en vertelde ik wat over de thee en welke hapjes daarbij hoorde.

Veel dingen kun je de dag van te voren maken (koekjes, cupcakes, tonijnsalade, wraps, etc), dus dan kun je rustig aan doen op de dag zelf.

Veel plezier!!

8

welkom op dit gezellige forum :Y

Heel veel plezier met alles wat je nog gaat maken :thumb:

groetjes Marie-josé