1

Onderwerp: fijne icing

Wie kan mij het recept geven en hoe te maken van een lekkere en fijn te gebruiken icing.
Hoe lang is icing te gebruiken?

Bedankt!!

2

Re: fijne icing

Ik gebruik altijd dit recept van de koekjesfee:

1 kilo bloemsuiker
25 g eiwitpoeder gemengd met 150 ml water

Dit langzaam in de mengkom bij het poedersuiker gieten terwijl je de mixer rustg laat beginnen draaien. En dan stilletjes aan sneller laten gaan.

Ook nog een EL citroensap bijvoegen. En een 5 tot 7 minuutjes op hogere snelheid laten draaien tot het eiwitglazuur pieken vormt. D

Dit is de meest stevige consistentie. Als je het vloeibaarder wilt kan je er druppel voor druppel water toevoegen.

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

M@@ike schreef:

Wie kan mij het recept geven en hoe te maken van een lekkere en fijn te gebruiken icing.

Bedankt!!

wat voor icing? wat wil je er mee doen?
icing is namelijk een verzamelnaam voor bijna alles wat je op een taart smeert of bekleedt oid

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

tipsytaartje schreef:
M@@ike schreef:

Bedankt!!

wat voor icing? wat wil je er mee doen?
icing is namelijk een verzamelnaam voor bijna alles wat je op een taart smeert of bekleedt oid

Icing zodat je krullen op de taart kan maken en ermee kunt schrijven en marspeinbloemetjes op je taart kan plakken etc.

bloemetjes van marsepein of fondant kun je gewoon met water op je taart plakken.

Je bedoelt waarschijnlijk royal icing, hoewel je met buttercream icing ook krullen kunt maken. bij recepten hier links staat het recept.

ik dacht trouwens dat je met fijne in je topictitel fijne als in kleine/mini voor delicaat spuitwerk bedoelde, dus dat je op zoek was naar hele fijne poedersuiker. Dan moet je dus speciala icing piping sugar hebben. Maar zoals je het nu hierboven beschrijft, zoek je alleen het normale recept.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs