26

Re: Pioenrozen, Pretty Pink en nog 'n paar

Ik had ze op je hyves al gezien, maar inderdaad: stuk voor stuk prachtig! Ben benieuwd met welke uitsteker je de pioenrozen hebt gemaakt? Platinum and diamond paste zegt mij niks :think:  Kun je daar wat meer over vertellen?

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

27

heel mooi vind die mini taartjes ook zo mooi. hoe maken jullie die dan?????? :x

liefs ikkuhh

28

geweldig...ik hoop ook ooit zo goed te zijn..maar nu geniet ik gewoon van alles op het forum, super!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

29

makatralsy schreef:

Ik had ze op je hyves al gezien, maar inderdaad: stuk voor stuk prachtig! Ben benieuwd met welke uitsteker je de pioenrozen hebt gemaakt? Platinum and diamond paste zegt mij niks :think:  Kun je daar wat meer over vertellen?

Met de peony cutters!
Samen met de diamond en platinum paste gekocht bij Ellen!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

30

Dankje voor je antwoord! Ga ik even snuffelen ;)

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

31 Laatst bewerkt door Umran (25-07-2010 23:02)

Hallo Petra,

Echt stuk voor stuk erg mooie taarten  :thumb:

Ik ben ook niet zo bekend met de diamond en platinum paste.. kan je daar meer over vertellen.. heb je misschien ook de gebruikersnaam van Ellen hier op het forum?

Wat betreft die kleine ronde taartjes, je hebt gezegd dat je ze eerst uitsteekt en dan dat je het 2x keer afsmeert en opgesteven.. is er misschien een reden waarom je ze eerst niet vult met de vulling en dan heel het proces?

En is cake in dit geval verstandiger als met biscuit?

gr

32

woww echt onzettend mooi en wat super strak zeg!

33

geweldige taarten! die dotjes van de bovenste vind ik gaaf!!

owwe, voordat ik vragen krijg  O-)  ik heb een hele goede reden om te nachtbraken  :D

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Waaaaauw wat maak jij strakke taarten zeg! Ik ben onder de indruk van allemaal, maar die laatste is wel echt enorm briljant!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

35

Bie-oe-ti-foel!!! Wat een prachtwerk, en alles even netjes afgewerkt: echt top! :thumb:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

36

Stuk voor stuk TOP werk!!!  :thumb:

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

37

Wat een prachtige taarten! Helemaal super gedaan.

38

Weer zo'n mooie parade!!! Die eerste vind ik prachtig. Superstrak ook!

ze zijn allemaal prachtig, maar ik ben toch wel weg van je pioenrozen en vooral van de laatste taart.

Groetjes Miranda

ze zijn allemaal prachtig, maar ik ben toch wel weg van je pioenrozen en vooral van de laatste taart.

Groetjes Miranda

41

Prachtig allemaal!
Wat zijn die mini taartjes keurig zeg, petje af!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

42

Schitterende taarten! Ik wil ze allemaal wel opslaan!
De pioenrozen zijn prachtig en ik ga toch ook even op zoek naar die paste en cutters  O-)

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

43

echt heel erg gaaf!

Enthousiaste groet, Maxime

44

woooow wat mooi allemaal!!! :thumb:  :thumb:

45

tja jeetje, wat moet je hier nou nog over zeggen???? ze zijn allemaal erg gaaf, mooi strak en zo perfect in mijn ogen! en ik vind het geschildede zo gaaf, dat wil ik ook nog eens een keertje doen.
petjes af voor je, wat een werk zeg! :thumb:

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

46

Jeeeetje mina wat een prachtige taarten maak jij zeg!

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

47

Ik ben helemaal wild  van je pioenrozen super 

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

48

Umran schreef:

Hallo Petra,

Echt stuk voor stuk erg mooie taarten  :thumb:

Ik ben ook niet zo bekend met de diamond en platinum paste.. kan je daar meer over vertellen.. heb je misschien ook de gebruikersnaam van Ellen hier op het forum?

Wat betreft die kleine ronde taartjes, je hebt gezegd dat je ze eerst uitsteekt en dan dat je het 2x keer afsmeert en opgesteven.. is er misschien een reden waarom je ze eerst niet vult met de vulling en dan heel het proces?

En is cake in dit geval verstandiger als met biscuit?

gr

Umran, ik stuur je een mail met het adres!

Die kleine taartjes....zucht, wordt alweer chagrijnig als ik eraan terugdenk... Omdat ik niet die speciale vorm heb, heb ik steeds vier taartjes uitgestoken uit een cake van 17,5*17,5. Het leek me makkelijker om dat te doen zonder vulling, bovendien is het zonde van alles wat over zou blijven (had ik natuurlijk cakeballz van kunnen maken, maar daar had ik toen echt geen tijd en bestemming voor  :/ ) en een of twee lagen vulling vind ik de verhouding in hoogte en omtrek ook niet meer kloppen.
Met één keer afsmeren vond ik ze niet strak genoeg, vandaar de tweede keer. En toen heb ik ze op hun kop gezet en net als bij een cupcake gaatjes uitgestoken en die gevuld.
Daarom dus....

En waarom cake? Tja... het is natuurlijk een stuk steviger om mee te werken  ;) en persoonlijk vind ik biscuit en botercreme geen lekkere combinatie, zeker niet voor een bruiloft.

Moet wel zeggen... toen het er eenmaal allemaal stond, was ik de ellende (bijna) in één klap vergeten! Vind het er zelf ook super uitzien. Maar ik maak toch liever een stapeltaart  :D

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

49

Dankjewel voor alle complimenten!!

Ik vind het allemaal heel normaal, maar dit soort reacties doen me toch weer een beetje groeien  :Y

50

kwebbeltje schreef:

ik vind het geschildede zo gaaf, dat wil ik ook nog eens een keertje doen

Dit is met stift gedaan, die had ik toen net nieuw ;)
maar sinds Annelies me heeft geleerd wat je met een penseeltje en goede verf kan doen schilder ik dit soort dingen liever!