1

Onderwerp: bovenste laag bruidstaart

Ik heb een vraagje. Over een tijdje ga ik een bruidstaart maken. De bovenste laag wil het bruidspaar graag invriezen.
Nu heb ik een vraag of jullie misschien tips hebben hoe de bovenste laag het best bevestigd kan worden zodat hij er wel heel en makkelijk afgehaald kan worden.
Normaal doe ik op de taart waar hij op komt, in het midden een klein beetje botercreme.

Alvast bedankt voor tips!

2 Laatst bewerkt door Doran (23-07-2010 21:31)

Re: bovenste laag bruidstaart

Dan komt hij toch makkelijk los? Of je kunt er alleen een karton tussendoen ipv botercreme.

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

3

Doran schreef:

Dan komt hij toch makkelijk los? Of je kunt er alleen een karton tussendoen ipv botercreme.

Dan ben ik bang dat hij gaat schuiven. Normaal snij je de bovenste taart helemaal op, maar nu moet hij er afgehaald worden met taart en al. Ik vraag me af of je dan niet een gat in de onderste taart trekt of wanneer je een mes gebruikt om hem los te halen, de onderste taart beschadigd wordt.

4

Twee kartonnetjes tegen elkaar en dan de vetvrije kanten naar buiten  (dus zeg maar de onderkantjes tegen elkaar)! Succes

ik zou wel even overleggen met het bruidspaar hoe lang ze het willen invriezen. volgens de traditie uit amerika, vries je de taart 1 jaar in en eet je die op de 1-jarige huwelijk. Maar volgens diezelfde traditie is dat top-taartje vaak een zware cake, rich fruit cake bijvoorbeeld, die makkelijk een jaar ingevroren kan worden. een biscuitje kan daar niet zo goed tegen, daar wordt max 2 maanden voor aangeraden :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Super bedankt!
Tirza ook nog heel erg bedankt voor het advies. Ze willen het taartje inderdaad bewaren. Aan de vulling had ik wel gedacht, maar niet dat het niet van biscuitdeeg zou kunnen zijn.
Zelf dacht ik aan botercreme en jam als vulling... die kunnen toch wel?

7

AnjaH schreef:

Twee kartonnetjes tegen elkaar en dan de vetvrije kanten naar buiten  (dus zeg maar de onderkantjes tegen elkaar)! Succes

Thanks! Kan ik die twee kartonnetjes dan gewoon los tegen elkaar leggen?...

8

Nee ik doe er altijd dubbelzijdig tape tussen!

9 Laatst bewerkt door Boska (25-07-2010 18:53)

Je kunt tussen de lagen ook dubbelzijdige kartonnetjes gebruiken, die zijn aan een kant goudkleurig en aan de andere kant zilverkleurig. Makkelijk, dan hoef je niet te plakken.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

10

Boska schreef:

Je kunt tussen de lagen ook dubbelzijdige kartonnetjes gebruiken, die zijn aan een kant goudkleurig en aan de andere kant zilverkleurig. Makkelijk, dan hoef je niet te plakken.

Maar als je een laag karton gebruikt voor het bovenste taartje, dan vraag ik mij af hoe ik de bovenste laag van de bruidstaart mooi van de middelste taart af haal? De bovenste laag wordt namelijk niet gegeten, maar wordt in de vriezer gedaan.
Ik ben bang dat wanneer de bovenste laag van de middelste wordt gehaald, de bovenkant van de middelste taart beschadigd wordt.