1

Onderwerp: Hoe maak ik huidskleur

Hoe maak je van fondant/ marsepein huidskleur? Voor bijvoorbeeld baby'tjes of poppetjes? Bedankt!

2

Re: Hoe maak ik huidskleur

De eerste keer heb ik het gemaakt met gewoon verschillende kleuren door elkaar mengen want ik kocht voorgekleurde marsepein, en dat deed ik met rood geel wit en bruin en dan gewoon blijven mengen tot je de goede kleur hebt. Nu heb ik een vleeskleur kleurstof die ik gewoon in de marsepein gooi :-)

Ik gebruik en heel klein beetje peach en crème en doorgaan met proberen tot je de juiste kleur hebt.

Succes!!  :thumb:

4 Laatst bewerkt door mirandadegroot1978 (17-07-2010 11:51)

ik gebruik altijd ivory van wilton

Groetjes Miranda

huidskleur??? ik gebruik altijd chocolat brown  :/

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Copper (fleshtone) van AmeriColor. Blanke huidskleur van baby rossig tot volwassen. Gemixt met bruin voor een getinte huidskleur.
Werkt hier tot nu toe erg goed.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

7

zag dat ik ivory heb in mijn kleurenzetje van wilton dus dat ik proberen bedankt!
Groetjes

8

goeie vraag kyrabella, die wilde ook ook net stellen want ik moet tinkerbell maken van de week.

bedankt miranda voor de tip.

jij ook tirza, als ik ooit een goede zongebruinde tinkerbell moet maken zal ik jou advies gebruiken :D

Groetjes, Franka

Fibi schreef:

jij ook tirza, als ik ooit een goede zongebruinde tinkerbell moet maken zal ik jou advies gebruiken :D

Je snapt wel waarom ik het zei toch??? huidskleur, is blijkbaar voor veel mensen een afkorting voor blanke huidskleur. Iets hoe ik het op de basisschool ook heb aangeleerd gekregen, maar iets wat ook vrij discriminerend is. Vandaar dat ik zodra ik zo'n soort vraag zie staan, ik aaaaaltijd zo;n soort antwoord geef. Om mensen er iets bewuster van te maken

groetjes Tirza     

10

Had het niet dircrimerend bedoeld hoor Tirza! maar snapt je zeker wel!

11

tipsytaartje schreef:
Fibi schreef:

Je snapt wel waarom ik het zei toch??? huidskleur, is blijkbaar voor veel mensen een afkorting voor blanke huidskleur. Iets hoe ik het op de basisschool ook heb aangeleerd gekregen, maar iets wat ook vrij discriminerend is. Vandaar dat ik zodra ik zo'n soort vraag zie staan, ik aaaaaltijd zo;n soort antwoord geef. Om mensen er iets bewuster van te maken

ben het helemaal met je eens ;)het is of: blank, getint, negroide of aziatisch  :)

Enthousiaste groet, Maxime

12

Nou tirza ik denk bij huidskleur ook automatisch aan blank...Wat stom eigenlijk. Ben bij deze weer bewuster :)

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

13

mamakaat schreef:

Nou tirza ik denk bij huidskleur ook automatisch aan blank...Wat stom eigenlijk. Ben bij deze weer bewuster :)

jeej!!!!  :D

groetjes Tirza     

14

@ Tirz, zie faq ;) Je hebt groot gelijk.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

15

Pooh schreef:

he troela, je hebt 'blanke' uit de titel gehaald!!! dat was mijn eerste en enige actie die ik op de site zelf heb gedaan! :lol: (voor de rest vraag ik alles aan jou  O-)  )

Maare, hihi goed dat dat zinnetje eronder staat!  :thumb:

groetjes Tirza     

16 Laatst bewerkt door Pooh (26-07-2010 22:43)

tipsytaartje schreef:
Pooh schreef:

he troela, je hebt 'blanke' uit de titel gehaald!!! dat was mijn eerste en enige actie die ik op de site zelf heb gedaan! :lol: (voor de rest vraag ik alles aan jou  O-)  )

Maare, hihi goed dat dat zinnetje eronder staat!  :thumb:

Whaha, dat heb ik dus expres gedaan, muts. :lol:
Juist om dat zinnetje er bij te zetten. Kan er ook wel 2 vragen van maken hoor. ;) Alleen dan past het weer niet in het alle kleuren huidskleur verhaaltje.

Wacht, geef me nog even. :lol:

Zo dan :+

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

17

ja!!! toppie!!!!  :thumb:

groetjes Tirza