voor degene die erin geintreseerd zijn... het is gelukt
80 gram glucose genomen en 500 gr witte choco.
choco gesmolten, glucose verwarmd, bij elkaar gedaan, roeren, theelepeltje ijkoud water erbij.... allemaal kruim en geen verafscheiding. nog eens 20 gram glucose verwarmd, erbij nog steeds kruim.. ging er al vanuit dat ik het wel weg kon gooien.
toen kruimspul in magnetron gedaan (als ik het dan toch weg moest gooien kon ik nog wel wat uit gaan proberen toch ?!) en nog eens ong. 20 gram glucose verwarmd. dit door elkaar gegooid en beginnen kneden. leek weer niks te worden tot het vet zich begon af te scheiden... leek wel een citroen die ik uitkneep ! toen ging het snel van goed naar beter. Hij is nog iets plakkerig, dus ik denk dat er al met al toch iets te veel glucose inzit, maar ik heb witte choco leather (al ziet hij er een beetje gelig uit)!!
Hoe hij is met uitrollen en bekleden ga ik vandaag uitvogelen, en als dat heel erg tegenvalt zal ik het hier ook nog even laten weten, maar tot dan: witte choco leather: 500 gr witte chocolade, ong 110 gram glucose (dan is ie waarschijnlijk iets minder plakkerig) en een theelepeltje ijskoud water
if you can dream it, you can live it (WD)