1 Laatst bewerkt door Studio Taart (17-07-2010 09:48)

Onderwerp: Super Mario Wedding Cake + verhaal

Hier werd de oproep gedaan tot overname van een opdracht. Via een bekende werd ik hierop geattendeerd en al vrij snel kreeg ik groen licht om de opdracht over te nemen.

José kon door zeer trieste familieomstandigheden de opdracht niet doen en na met elkaar gebeld te hebben hadden we afgesproken dat ze me de volgende ochtend vroeg een email zou sturen, met daarin foto's en informatie mbt. vullingen, kleuren etc. Toen ik de volgende dag geen email had kreeg, deed ik de aanname dat José hem toch zelf zou maken of iets anders had geregeld.

De schrik sloeg me dan ook om mijn hart, toen ik vrijdagochtend een smsje van José kreeg of alles was gelukt  :x  Vanaf toen was het stressen geblazen. José was in paniek onderweg naar huis en vroeg of ik naar haar toe kon komen, om samen de taart alsnog te maken. Maar... mijn auto is kapot! José gooide haar auto in de slip, reed keurig over het verdrijvingsvlak ( :lol: ) en heeft me opgehaald. Ik heb als een speer gedouched en mijn dochter nog net niet een broodje in haar mond gepropt. In een paar uur tijd hebben we samen de taart gemaakt. José moest tussendoor nog weg om een paar dingen te regelen en ik ben lekker verder gegaan. Onze kids hebben prima met elkaar gespeeld en vonden dit gebeuren doodnormaal! (Zijn taartkinderen flexibeler dan anderen of zo?  :P )

José heeft de kapsels gebakken, gevuld en bekleed. Ik heb de decoratie gemaakt samen met een bekende, heb het bruidspaar geboetseerd en de taart uiteindelijk gestapeld en helemaal afgewerkt. Onze taartenogen zagen allemaal foutjes en dingetjes, maar er was domweg te weinig tijd om alles perfect te maken. Om 19.30 uur hebben we taart afgeleverd, heeft José me weer thuis afgezet en is ze door gereden naar haar volgende afspraak.

De onderste laag is mokkacreme met bosvruchtensaus, de middelste is bokkenpootjescreme met kersenjam en de bovenste is lemon curd met vanillecreme en stukjes chocolade. Het was echt een enorme klus, temeer omdat dit geen standaard taart is, omdat José zoveel aan haar hoofd heeft en mijn gezondheid op dit moment enorm te wensen over laat. Gisteravond was ik dan ook helemaal stuk en zag José er alles behalve uitgerust uit. Maar het is gelukt!

http://94.100.123.15/1022500001-1022550000/1022535101-1022535200/1022535159_5_Nj9Y.jpeg

http://i28.tinypic.com/2r4qs7t.jpg

http://i29.tinypic.com/9hkt3k.jpg

http://i27.tinypic.com/w8utd3.jpg

I'm not bossy, I just have better ideas...

2

Re: Super Mario Wedding Cake + verhaal

Wat een verhaal!
De taart is erg mooi geworden, mijn complimenten!!!

3

Jeetje wat een verhaal weer, maar het resultaat mag er wel zijn dames!!! Super goed gedaan ondanks de stress.... :thumb:

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

4

oooh wat knap dat jullie het nog voor elkaar hebben gekregen!!! APPLAUS voor jullie beide!!

groeten, Bianca
TAART in huis

5

Wat een geweldige taart, ondanks de stress die er aan vooraf ging!

6

Jemig, heel erg knap dat jullie ondanks alle stress zo'n prachtige bruidstaart gemaakt hebben!! Mijn complimenten!

Veel liefs, Annelies

7

Complimenten voor de gave taart! Wat een stress moet het geweest zijn en dan nog zoiets uit je handen toveren! Applaus!  :Y

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

8

Pffffffff............ maar hij is wel errug gaaf geworden !  :thumb:

9

helpppppppppppppppppppppppp wat een stressssss........ maar hij is heel apart en heel leuk geworden!!!Complimenten dames!!! :thumb:

Pluk de dag!
liefs, Anita

10

O maar hij ziet er prima uit hoor! Maar wat een verhaal....

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

Petje af voor jullie samenwerking en stressbestendigheid! Het is een kunstig resultaart geworden!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

12

Great job dames! Petje af!

Ben erg benieuwd wat de reactie van het bruidspaar was!

just started

13

super gedaan en wat een teamwork zeg! ik voelde de stress hier al toen ik het verhaal las laatstaan dat ik diegene was.

:thumb:  :thumb:  :thumb:

14

Nou na alle stress is het een supetr taart geworden :Y  :thumb:

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

15

Thanks ladies, hoe langer ik naar de foto kijk, hoe meer dingetjes ik zie die we met meer tijd toch anders hadden gedaan denk ik. Maar goed, het resiltaat is niet verkeerd. Ben stiekem wel een beetje trots op onze samenwerking en ons daadkrachtige handelen  :Y

I'm not bossy, I just have better ideas...

16

Gaaf gemaakt !!! :thumb:  :thumb:  :thumb:

17

Nou meiden, petje af, hij is prachtig!!!
En niemand ziet die dingen aan de taart die je zelf wel ziet hoor! Ik zie ook altijd vanalles, maar de klanten gelukkig niet :)

Groetjes, José

18

ondanks het hele verhaal, is het een super taart!

Enthousiaste groet, Maxime

19

Wat levert stress toch mooie resultaten  :lol:

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

20

Hier ook even een berichtje van mij.

Even in het kort het verhaal erbij.

Vorige week vrijdag zijn mijn zwager en schoonzusje getrouwd en zijn we met familie en beste vrienden naar België gegaan voor een weekje vakantie. Ik zou woensdagavond terug rijden voor de taart, maar hier kwam helaas bruut een einde aan toen ons neefje van 10 weken levenloos gevonden werd door de papa. Ik heb hem zo'n 20 minuten gereanimeerd en daarna heeft de ambulance het overgenomen. Helaas mocht het allemaal niet meer baten is hij overleden. Zijn tweelingbroertje werd opgenomen in het ziekenhuis uit voorzorg en ik ben bij hem gebleven. De volgende dag heb ik ons overleden neefje naar Nederland gebracht met de begrafenisondernemer en nog wat dingen voor zijn tweelingbroertje geregeld in het ziekenhuis. 's Avonds kwam de begrafenisondernemer om alles te regelen en ook dat heb ik op me genomen. Woensdag werd het broertje weer opgenomen in Leiden omdat ze ook geen risico wilden nemen, dus ben ik weer bij hem gebleven. Tussendoor naar het rouwcentrum om Liam aan te kleden en weer terug naar Jesse in het ziekenhuis. Ik heb van daaruit verder alles geregeld en dacht dus ook dat de taart geregeld was. Helaas dus niet en de schrik sloeg me werkelijk om het hart toen ik het berichtje van Tara kreeg. We zijn in de auto gesprongen en naar huis gereden en onderweg Tara dus opgepikt. s' Middags moest ik de laatste dingen regelen bij het rouwcentrum en was zooooo bang dat de taart niet ging lukken! Maar gelukkig, precies op het afgesproken moment stonden we daar met de taart! We waren om 22.45 uur weer terug in het ziekenhuis. Gisterochtend hebben we hem weer meegenomen om bij de begravenis te zijn en nu is hij weer lekker thuis bij zijn papa en mama.

Het is een hel van een week geweest en ik heb gisteren van 19.00 tot 09.00 uur geslapen vanmorgen en ik duik er zo weer in, want ik ben alleen maar moe...............

Dit is de week in vogelvlucht, maar jullie kunnen je voorstellen dat het enorm emotioneel was en is.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

21

Jeetje, wat een verhaal zeg! Gecondoleerd.
Wat ontzettend goed dat je toch alles hebt klaargespeeld deze week en dat jullie zo goed hebben samengewerkt met de taart. Petje af hoor!
Heel veel sterkte.

Stressed spelled backwards is desserts

gecondoleerd, en heel erg veel sterkte in deze moelijke periode en de tijd die nog komen gaat...
wil je wel even zeggen jose, dat ik het zo lief van je vind dat je zoveel geregeld hebt, het valt niet mee in zo'n situatie...
het zal nog wel even duren voordat je zoiets een plaatsje kunt geven, als je het al een plaats kunt geven,
en dat je dan nog aan een taart denkt die je aan iemand anders toevertrouwd had, respect!
hoop dat het een beetje gaat met je...

voor tara, jeetje, dat is schrikken als je een smsje krijgt, ojee!
pfew, wat fijn dat jullie het samen opgelost hebben, en de taart is wel geweldig hoor!!
knap dat het nog gelukt is!
grotjes neeltje

23

Wat een verhaal..................hier krijg je hartkloppingen van. Petje af, dat jullie dit samen voor elkaar hebben gekregen in zo weinig tijd en onder trieste omstandigheden (voor José). Respect voor jullie.

Groet, Jolanda

24

wat een ontzettend triest verhaal  :nooo ,gecondoleerd
En dan toch nog zo een mooi resultaat samen afleveren respect hoor dames

25

Tara, wat een mooie taart is het geworden! Knap om dit op zo'n korte tijd en in zo'n situatie te maken! José, ik spreek je van de week ;)