Onderwerp: Super Mario Wedding Cake + verhaal
Hier werd de oproep gedaan tot overname van een opdracht. Via een bekende werd ik hierop geattendeerd en al vrij snel kreeg ik groen licht om de opdracht over te nemen.
José kon door zeer trieste familieomstandigheden de opdracht niet doen en na met elkaar gebeld te hebben hadden we afgesproken dat ze me de volgende ochtend vroeg een email zou sturen, met daarin foto's en informatie mbt. vullingen, kleuren etc. Toen ik de volgende dag geen email had kreeg, deed ik de aanname dat José hem toch zelf zou maken of iets anders had geregeld.
De schrik sloeg me dan ook om mijn hart, toen ik vrijdagochtend een smsje van José kreeg of alles was gelukt Vanaf toen was het stressen geblazen. José was in paniek onderweg naar huis en vroeg of ik naar haar toe kon komen, om samen de taart alsnog te maken. Maar... mijn auto is kapot! José gooide haar auto in de slip, reed keurig over het verdrijvingsvlak (
) en heeft me opgehaald. Ik heb als een speer gedouched en mijn dochter nog net niet een broodje in haar mond gepropt. In een paar uur tijd hebben we samen de taart gemaakt. José moest tussendoor nog weg om een paar dingen te regelen en ik ben lekker verder gegaan. Onze kids hebben prima met elkaar gespeeld en vonden dit gebeuren doodnormaal! (Zijn taartkinderen flexibeler dan anderen of zo?
)
José heeft de kapsels gebakken, gevuld en bekleed. Ik heb de decoratie gemaakt samen met een bekende, heb het bruidspaar geboetseerd en de taart uiteindelijk gestapeld en helemaal afgewerkt. Onze taartenogen zagen allemaal foutjes en dingetjes, maar er was domweg te weinig tijd om alles perfect te maken. Om 19.30 uur hebben we taart afgeleverd, heeft José me weer thuis afgezet en is ze door gereden naar haar volgende afspraak.
De onderste laag is mokkacreme met bosvruchtensaus, de middelste is bokkenpootjescreme met kersenjam en de bovenste is lemon curd met vanillecreme en stukjes chocolade. Het was echt een enorme klus, temeer omdat dit geen standaard taart is, omdat José zoveel aan haar hoofd heeft en mijn gezondheid op dit moment enorm te wensen over laat. Gisteravond was ik dan ook helemaal stuk en zag José er alles behalve uitgerust uit. Maar het is gelukt!