26

Re: hoe lang moet ik wel niet mixen!!!

Siepie schreef:

Beste dames,

Nou, ik heb het kapsel net in de oven geschoven, ben dus reuze benieuwd. Ik heb qua hoeveelheden precies aangehouden wat in de tabel op deze site staat, dus ik wacht het rustig even af. Ik heb wel een grotere kom gebruikt om in te mixen, zodat er lucht bij het beslag kan komen. Ook heb ik nu wat langer gemixt.

Ik ga de taart bakken in 3 stappen, dus steeds de temp een beetje hoger. 10 min op 150, dan 10 op 165 en dan 10 op 180. Ik heb overigens een elektrische oven.

Conclusie: wordt vervolgd!

En is het gelukt?

Misschien was je kom wel te klein waardoor de mixer helemaal onder 'staat' en er dus niet genoeg lucht in kan komen  :)

27

Hallo dames,

HET IS GELUKT!!!!!!!!! Ja hoor, ik heb een kapsel van 7.5 cm, da's dus al een verdubbeling van wat ik vroeger altijd kreeg!

Waar het nu precies aan gelegen heeft, ik weet het niet. Misschien wel een combinatie van verschillende factoren. Ik denk ook echt dat een grotere mixkom meegeholpen heeft want het beslag was nu veel luchtiger dan anders. Ook heb ik de mixers nu niet op de kom afgeklopt, ik las dat je dan de lucht uit je beslag kan kloppen. De oven heel lang voorverwarmt, en het kapsel trapsgewijs gebakken.

Afijn, straks ga ik een 20 cm taartje bakken en ga eigenlijk precies hetzelfde doen als ik gister bij mijn 15 cm heb gedaan, dan moet het vast goed gaan.

Bedankt voor al jullie zeer nuttige tips!

(ik ben nu al trots op mijn taartje en hij is nog niet eens bekleed  :lol: )

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Ik denk dat het voornamelijk aan je handmixer ligt. Als je die gewoon in de kom houdt om te mixen, komt er niet genoeg lucht in je beslag.
Als je de mixer niet alleen horizontaal rond draait in je kom, maar ook verticaal, schep je er als het ware lucht in.
Pas op dat je hem niet te hoog optilt, anders zit je keuken vol met beslag...

Succes!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

29

Ik zat inderdaad hetzelfde als Suuz te denken. Je moet zorgen dat je mixers voor de helft boven het beslag uit blijven komen, dan klopt je er lucht in. Daarom werkt een grotere kom waarschijnlijk ook. Succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me