1

Onderwerp: Snel hulp Nodig bij 20CM blanda

Hoi hoi,,

Ik wil een blanda gaan maken, 20cm. Even een paar vraagjes/? Zou het heel fijn vinden als je reageert!

Hoeveel beslag ? Ik zie hier alleen maar mix, maar die heb ik niet in huis..

Hoelang in de hete lucht oven??(=20graden lager dan elektrisch)

En ik weet niet of iemand dit weet maar; Hoeveel slagroom en chocolade voor ganache ??

HEEL ERG bedankt als je gereageerd hebt,, ik hoop op een snelle reactie...  :)  :)

Groetjes Jamie> een leuke hobby bakster uit Den Bosch

2

Re: Snel hulp Nodig bij 20CM blanda

Kijk even bij de recepten, bij basisbicuit 2 staat wel een omreken methode waarmee je kunt bepalen wat je nodig hebt.

Ik weet niets van je oven, wellicht staat er iets in de handleiding?

Taarten -Workshops- Winkeltje -Leeuwarden
www.eigentaartje.nl

3 Laatst bewerkt door BiancaB (11-07-2010 13:49)

ALs je oven 20 graden kouder is dan elektrisch, dan kun je toch je oven 20 graden warmer zetten?
Ik doe net zoveel beslag als voor een ronde taart van 24 cm, dus met 5 eieren enz.

Groetjes van Bianca

4

Hoe lang..............verschilt nogal hier ongeveer 45 minuten...........prikken met een sateprikker, of voelen en als het terugveert is de taart gaar.......

Voor ganache even bij de recepten kijken: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/17/Ganache/

Bakvorm vullen tot 2/3...........succes, ben benieuwd naar je resultaat!

5

Ok, geen pro, dus hoop dat ik je kan helpen. Ik gebruik dezelfde hoeveelheid beslag in blanda 20 cm als voor 22 cm bakvorm.

Mix is grof gezegd alle droge ingredienten van gewoon beslag. Kijk hoeveel eieren er bij 22 staan en pas je hoeveelheden aan volgens jouw recept. (Alle info staat bij tabellen en recepten)

Biscuit bak je mete oplopende temperatuur.
Ik doe altijd 145 graden 10 min 155 gr 10 min en 170 graden 10 min.

Dan prikken en eventueel nog ietsje langer. Ik heb hetelucht oven.

Ganache om te vullen is 200 gr choco goed met 200 mn slagroom
Om te gieten zou ik 175 gr choco en 200 ml doen ongeveer.

Je kan ganache altijd als het te dun is opkloppen(helemaal koud laten worden) met een klopfix erdoor. Ook heel jummie,

Schrijf op wat jij doet en als het werkt doe het dan altijd zo. Anders pas je je aan :)

Van fouten maken leer je heeeel veel!

Succes!

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

6

Nou de blanda was best geslaagd, beetje droog, want hij was wel een beetje ingestort, maar hij was maar voor thuis, tijdens Wk....

Bedankt voor de adviezen!

Groetjes Jamie> een leuke hobby bakster uit Den Bosch