Onderwerp: ik haat marsepein
Pff, schoonzus wilde graag dat ik een verjaardagstaart zou maken voor haar.
Maar wel graag met marsepein want fondant vond ze niet zo lekker.
Grr nooit meer.
Ten eerste kreeg ik het niet lekker doorgekneed bleef maar brokkelen, met wat crisco erbij ging het wel maar nog niet optimaal.
Toen kleuren, ze wilde graag rood maar vergeet het maar, het werd een vieze kleur paars.
Hoppa stuk weer in de kast gelegd en nieuw stuk aangesneden, nou dan maar paars dat was ook goed.
Vergeet het maar he weer zo'n rare kleur maar geen paars, geprobeerd wat roze eraan toe te voegen maar nee hoor.
Uiteindelijk alles bij elkaar gedonderd en toen werd het een soort aubergine kleur.
Helemaal niet tevreden maar ja had geen marsepein meer dus moest het ermee doen.
Uitrollen ging ook van geen meter dat spul was niet soepel te kneden dus heb het erg dik moeten laten om het maar redelijk op de taart te krijgen.
Maar ja had dus alle marsepein al verspeeld 1kilo om precies te zijn en toen moest ik nog gaan decoreren.
Had gelukkig nog roze en blauw fondant liggen dus aan de slag, maar al gauw kreeg het de uitstraling van een geboorte taart haha.
Maar heb het nog wel redelijk kunnen krijgen.
Alleen alles bleef plakken, het was wel 30 graden gister in mijn keuken
Straks brengen en hoop dat ze er een beetje blij mee is.
Gevuld met aardbeien in slagroom en een laag bosbessen/kersen jam die overigens ook zo dun was dat de hele pot in de taart donderde
Al met al DRAMA!! maar goed is de 6de taart en dit was weer een leer moment.