1 Laatst bewerkt door cressy (11-07-2010 12:49)

Onderwerp: ik haat marsepein

Pff, schoonzus wilde graag dat ik een verjaardagstaart zou maken voor haar.
Maar wel graag met marsepein want fondant vond ze niet zo lekker.
Grr nooit meer.
Ten eerste kreeg ik het niet lekker doorgekneed bleef maar brokkelen, met wat crisco erbij ging het wel maar nog niet optimaal.
Toen kleuren, ze wilde graag rood maar vergeet het maar, het werd een vieze kleur paars.
Hoppa stuk weer in de kast gelegd en nieuw stuk aangesneden, nou dan maar paars dat was ook goed.
Vergeet het maar he weer zo'n rare kleur maar geen paars, geprobeerd wat roze eraan toe te voegen maar nee hoor.
Uiteindelijk alles bij elkaar gedonderd en toen werd het een soort aubergine kleur.
Helemaal niet tevreden maar ja had geen marsepein meer dus moest het ermee doen.
Uitrollen ging ook van geen meter dat spul was niet soepel te kneden dus heb het erg dik moeten laten om het maar redelijk op de taart te krijgen.
Maar ja had dus alle marsepein al verspeeld 1kilo om precies te zijn en toen moest ik nog gaan decoreren.

Had gelukkig nog roze en blauw fondant liggen dus aan de slag, maar al gauw kreeg het de uitstraling van een geboorte taart haha.
Maar heb het nog wel redelijk kunnen krijgen.
Alleen alles bleef plakken, het was wel 30 graden gister in mijn keuken :s
Straks brengen en hoop dat ze er een beetje blij mee is.
Gevuld met aardbeien in slagroom en een laag bosbessen/kersen jam die overigens ook zo dun was dat de hele pot in de taart donderde :s

Al met al DRAMA!! maar goed is de 6de taart en dit was weer een leer moment.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EB7GKHKZ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YATKHL8T.jpg

2

Re: ik haat marsepein

Ik vind hem super en de kleuren zijn heel origineel geworden! Wat leuk die kleine hippo's!

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

3

je hebt hem met die tegenslagen nog aardig leuk gekregen! maar wat voor een marsepein had je? want mijn marsepein is zeker met dit weer echt snel soepel.

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

4

veel bakken is veel weten :lol: en trouwens zo slecht is ie niet hoor!Mijn zesde taart moest je niet naar kijken maar opeten!!  :lol:  :lol:
Ik moet binnenkort bloemen maken in die kleur paars, hoe heb je dat gedaan?

- er moet méér TAART gegeten worden! hoevé? VéTaart!

ik vind de kleur echt ONTZETTEND mooi!
het is echt zo'n kersenkleurtje, dus de vulling past daar prima bij! :lol:
aleen vind ik het blauw er nietzo mooi bij kleuren.

Ik zing mijn eigen wijsje!

6

mamakaat schreef:

Ik vind hem super en de kleuren zijn heel origineel geworden! Wat leuk die kleine hippo's!

Dank je maar die hippo en de andere was een olifant die waren kant en klaar haha bij gebrek aan fondant/marsepein.

7

Doran schreef:

je hebt hem met die tegenslagen nog aardig leuk gekregen! maar wat voor een marsepein had je? want mijn marsepein is zeker met dit weer echt snel soepel.

Had marsepein van funcakes 1:3.
Bij mij ging het direct brokkelen en was dus echt niets mee te beginnen.

8

Virine schreef:

veel bakken is veel weten :lol: en trouwens zo slecht is ie niet hoor!Mijn zesde taart moest je niet naar kijken maar opeten!!  :lol:  :lol:
Ik moet binnenkort bloemen maken in die kleur paars, hoe heb je dat gedaan?

Nou marsepein van funcakes 1:3 dan eerst klooien met rode kleurvloeistof van wilton en daarna paars van wilton en vervolgens roze van wilton uiteindelijk moet je dat krijgen haha.

9

koekiemonster schreef:

ik vind de kleur echt ONTZETTEND mooi!
het is echt zo'n kersenkleurtje, dus de vulling past daar prima bij! :lol:
aleen vind ik het blauw er nietzo mooi bij kleuren.

Nou juist dat blauw in het echt ging er toch wel redelijk bij :Y .
Maar goed smaken verschillen en was idd ook niet mijn keus.

Maar mijn schoonzus was echt superblij vandaag en de gasten vonden hem ook erg mooi en heel lekker.
Ik had er een hap van genomen en dacht jak maar dacht zeg maar niets.
Was een gast bij die bij een bakkerij werkt en die was zeer onder de indruk en vond de vulling zalig.
Dus mag toch niet zo klagen alleen vond het erg jammer dat het anders uitpakte dan dat ik in mijn hoofd had.