1

Onderwerp: Ook een vraagje over taart bewaren

Ik heb al veel kunnen vinden, maar weet niet helemaal zeker of ik het nu goed doe.

Ik heb vanavond een bevroren biscuit ontdooit en deze gevuld, bekleed en gedecoreerd. Ik heb 'm vrijdagavond pas nodig, maar ik heb voor die tijd geen mogelijkheid om de taart de vullen,bekleden en decoreren, vandaar vanavond.

Is het voldoende dat ik de taart nu tot vrijdagavond in de kartonnen taartdoos in de koelkast bewaar? Of zou ik de taart voor die twee dagen toch invriezen? Ik heb 'm nu in de koelkast gezet.

Vulling is trouwens 1 laag bokkenpootjesslagroom (biscuit was niet zo hoog geworden als ik wilde, maar wilde ik niet weggooien en nu een mooi excuus om de biscuit alsnog te gebruiken).

Vast bedankt voor jullie reacties.

2

Re: Ook een vraagje over taart bewaren

o, die vind ik ook moeilijk. Met botercreme zou ik zeggen koelkast is zat, maar slagroom..... Ik geloof dat ik dan toch in zou vriezen..... :think:

3

Met deze warmte echt invriezen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Wendy en Pooh, bedankt voor jullie reacties. Ik heb ook nog even met m'n man overlegd (heeft ooit ook in de keuken van het ziekenhuis gewerkt) en hij zei dat je slagroomvulling prima 2 dagen in de koelkast kan bewaren.
Ergens anders op internet kwam ik zelfs 3 dagen in de koeling tegen, maar dat vind ik wat teveel.
Dus toch maar in de doos in de koelkast :think: .
Nou ja, het is geen opdracht, maar wel een kleine attentie voor m'n zus haar verjaardag.
En nu naar bed, want de kids zijn morgen weer vroeger (en ik dus ook)  ;)

5

Het kan ook wel normaal gesproken, maar met deze warmte zou ik het niet aandurven. Zolang het maar niet voor een klant is, daar zeker mee uitkijken. Veel plezier alvast op de verjaardag.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

ja als het een klant was vind ik het ook weer anders, maar dit is pas mijn derde taartje en ik doe het voorlopig gewoon voor de leuk voor prive. Wellicht op den duur, maar dan moet ik echt nog wat beter worden.
Ik heb trouwens de temp van de koelkast wel wat lager gezet. Dat is niet zo erg voor de rest van de spullen die ik er in heb zitten. Ach ja, komt wel goed voor morgenavond...

7

en hoe smaakte die?

Ik heb trouwens geleerd als iets uit de vriezer komt, nooit opnieuw invriezen. Weet niet of dit waar is.

groetjes van Mireille

8

Taartje smaakte heerlijk  :Y  , bedankt voor het vragen :)

Ik weet ook niet precies hoe het zit met opnieuw invriezen. Ik kan me voorstellen dat het met cake/biscuit/e.d. niet echt een probleem is, behalve dat het droger wordt, maar vlees/vis/e.d. vind ik weer wat anders. Dat zou ik nooit tweemaal invriezen.