51

Re: altijd loslatende cc papiertjes.....wie weet de oplossing?

het ligt echt aan de papiertjes van dr oetker, ik heb het een paar maanden geleden aangegeven (op doosje staat een ref nummer wat je dr oetker kan doorgeven) dit was hun antwoord op mijn mail:

"Beste mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht over Cakevormpjes. Het spijt ons dat u een minder plezierige ervaring met dit product had.

U gaf aan dat de cakevormpjes na het bakken niet rondom de cakejes bleven zitten. Wij hebben uw bevindingen doorgesproken met onze afdeling Kwaliteit. Zij vertelden dat de vormpjes rondom de cakejes horen te zitten. Helaas hebben wij een storing gehad tijdens het productieproces. Inmiddels hebben wij de controle hierop verscherpt.

Graag sturen wij u een pakket met diverse Dr. Oetker producten. Dit pakket wordt over ongeveer drie weken bij u bezorgd.

Wij vertrouwen erop dat uw bericht naar tevredenheid is beantwoord en wensen u veel bakplezier.

Met vriendelijke groet,

Dr. Oetker Consumentenservice"

ik zou het even aankaarten bij dr oetker. En omdat ze aangegeven hadden dat het om een foutieve productie ging dacht ik koop gewoon nieuwe maar die deden ook rot...nu gewoon geen dr oetker meer.

Ik heb gisteravond 24 cc gebakken met Dr.Oetker papiertjes en ja hoor ALLEMAAL los gelaten wat moet ik .Gooien jullie ze zomaar weg?
Morgen gaat mijn zoon trakteren op school en ik dacht even lekker Zondag afmaken maar ik weet niet wat ik moet doen.Ik heb ze alleen nog van Dr.Oetker dus ik kan er niets mee.Kan ik ze zonder papiertje meegeven wat denken jullie?

Groetjes P@trici@

53

Gewoon decoreren en zonder papiertje laten trakteren  ;)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

54

vrijdag 120 cc's gebakken met Wilton baking cups en er liet er GEENEEN los!! had funcake mix gebruikt en half-om-half roomboter/margarine.
Wel vond ik wat vet onderin de cc-bakpan.

Groetjes, Dorothea.

55

Vandaag cupcakes gebakken. Hetzelfde beslag (red velvet), maar dit keer in twee verschillende ovens dezelfde tempraturen (dat is getest met een oventermometer. In oven 1 waren ze perfect, maar in oven 2 lieten de papiertjes los!!!! vind je dat niet raar????

life is uncertain, eat dessert first!

56

Het lijkt er op dat die cc's ons allemaal in de maling nemen en gewoon precies doen waar ze zelf zin in hebben  :|  Maar wij laten ons niet kisten  :9

Verdwalen in zoetigheid

57

Ik heb opnieuw gebakken met minder boter en lagere temp.en de papiertjes zijn  :D  niet los gekomen

keep on dreaming...
mijn website www.sweetdreamscakes.nl ook voor workshops in zwijndrecht

58

Als ik andere papiertjes gebruik (bv de witte uit de webshop van 50stuks) dan zijn de papiertjes aan de onderkant heel vettig. Wat ik ook doe......minder boter.....ze blijven vettig. De cakejes zijn niet vettig. Maar dat probleem heb ik met de dr. oetker papiertjes dus niet. Maar ja, daar laat de helft van de papiertjes steeds los.

Zijn er verder nog papiertjes die mensen wel goed bevallen???

Groetjes Kirsten

59

Heidimaris schreef:

Ik gebruik de papiertje van Culpitt, laten niet los. (Die van de Sligro wel :( )

Ik gebruik altijd roomboter en meng de bloem met het bakpoeder er met de lepel erdoorheen. Ik laat ze wel afkoelen in de vorm.

Mmmm...ik heb vandaag voor het eerst vormpjes van Culpitt en die laten bij mij juiste wel los! Gebruik normaal altijd papiertjes van Xenos en dat gaat ALTIJD goed. Ik wilde nu voor een bruiloft eens andere papiertjes gebruiken...Ze zijn overigens een stuk dieper dan die van de Xenos, dus heb veel meer beslag nodig!

mijn taart is de moeite waard!

60

Ha, ik kom me bij de meute aansluiten. Tot voor gisteren kon ik roepen dat ik eigenlijk nooit last had van loszittende caisses. Maar gisteravond heb ik cakejes gebakken met een (voor mij) nieuw merk: cakemix van Perfect. En voor het eerst de gekleurde dr Oetker vormpjes gebruikt.
Na het bakken liet de helft los en de andere helft is vannacht in de opbergdoos alsnog losgegaan. Bizar!

Normaliter heb ik de witte dr Oetker papiertjes. Die zijn een stuk dunner dan de gekleurde en die hebben nog nooit losgelaten bij mij.
Nu dus een pak mix gehaald van een bekend merk (AH cakemix) en vanavond nieuwe poging met dezelfde vormpjes. 't Zal mij benieuwen! Eigenlijk hoop ik wel dat het aan de mix lag, want ik vind die gekleurde vormpjes van Oetker wel erg mooi: ze zijn heel stevig en behouden hun kleur na het bakken.
Door de mix van Perfect moest wel melk, itt tot andere pakken. Misschien lag het daar aan, als ik hier zo lees.

Of de eieren? Ik had gisteren alleen nog maar Large eieren liggen, voor cakejes moet je volgens mij M formaat hebben. Ga ik dus vanavond ook proberen.
Boter of margarine lees ik ook nog. Ik vind cakejes met margarine gemaakt veel en veel lekkerder dus dat ga ik eerst maar aanhouden.

Het lijkt wel een scheikundig raadsel zeg, dit!  :lol:  :mad:

61

Olga'74 schreef:

het ligt echt aan de papiertjes van dr oetker

Volgens mij ligt het daar niet aan hoor, de bij mij losgelaten papiertjes waren niet van Dr. Oetker, en bij mij laten de Dr. Oetkertjes ook niet los... Ik heb het 1x gehad, en daarna niet meer. Volgens mij helpt het idd als je half om half margarine en roomboter doet, en een lagere temp en wat langer inde oven ook. Maar naar mijn idee ligt het echt niet aan de papiertjes[iig niet specifiek die van Dr. Oetker]
Ik denk dat het meer ligt aan WAT je erin doet, dan WAAR je het in doet....? :s  :grr:

anniescakes.hyves.nl

62

Sinds ik de papiertjes vul met een spuitzak in plaats van te kliederen met 2 lepels laat er geen enkel papiertje meer los! Ik gebruik alle soorten papiertjes door elkaar; Dr Oetker, Wilton, Xenos... Alles werkt prima.

(Ik gebruik altijd de mix van de webshop, roomboter, 180 graden.)

63

Zouden de papiertje merken HOE je de vulling erin doet? :lol:
Mysterieus......

64

toch klinkt t ergens logisch...
mss omdat je dan gelijkmatiger vult ipv een "klodder"
hmm...  :think:
ik zeg ook maar wat... ik weet t ook niet...

ik heb ze afgelopen weekend in de vom laten afkoelen, er ging er niet 1 los, mja... of dat de oplossing zal zijn.....

ook niet handig wanneer je er 60 of meer moet bakken he :D

het blijft een mysterie volgens mij.  :Y

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

65

Afkoelen doe ik de ene keer in de vorm, de andere keer eruit; hangt ervan af. Gisteren moets ik 24 cupcakes maken en aangezien ik maar 1 muffinpan heb, moesten de eerste 12 er meteen uit. De laatste 12 heb ik erin gelaten om af te koelen. Ze zien er nu allemaal hezelfde uit.

Ik denk dat HOE je de vormpjes vult wel iets uit kan maken. Met de spuitzak zit het beslag goed erin gevuld en zitten de plooien van de papiertjes goed vast aan het beslag. Eenmaal in de oven zet het beslag uit en ziet er geen ruimte meer tussen. Als ik ze met lepels vulde zat er gewoon een rara klodder ergens in het midden. De cakjes zelf namen wel de goede vorm aan, maar loslaten was altijd een probleem.

Ik weet het ook niet, het blijft mysterieus inderdaad. Maar dit is het enige wat ik ooit veranderd heb; de soort boter, temperatuur, soorten papier etc zijn allemaal hetzelfde gebleven en pas nu is het probleem opgelost. Dus wie weet...

66

Bij mij laat alleen oetker en xenos los die zijn volgens mij ook hetzelfde. Ik vul altijd met een ijslepel en bak in silicone. Ik heb net als jo de siliconevorm stuk geknipt en heb ook Losse silicone bakjes. Ze staan dus bij mij allemaal los in de oven op een koekjesbakplaat misschien dat dat het is. Ik denk dat het vullen met spuitzak beter is omdat er dan geen lucht bij komt

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

67

Ik vul altijd met een spuitzak, gebruik div. papiertjes, bak altijd op 150 gr., gebruik altijd dezelfde mix en roomboter, bak in de muffinvorm en het ging tot voor kort altijd goed. Toen gingen opeens de papiertjes loslaten. Voor mij een compleet raadsel dus...
Laatste keer 1/2 margarine en 1/2 roomboter gebruikt en dat ging goed.

Xenos blijft bij mij juist weer wel het beste zitten  :think:

Verdwalen in zoetigheid

68

Culpitt laat bij mij echt nooit los, maar gisteren kwam ik er achter dat er MELK in het beslag hoort :lol:

Heb ik nog nooit gedaan, en het bevalt echt prima, lekker luchtig :9
Dat houd ik dus maar zo, aangezien ik ook bijna nooit melk in huis heb :cool:

Zou het daar aan kunnen liggen? :think:

Ik vul ze trouwens altijd gewoon met een lepel en het enige probleem wat ik daarmee heb, dat ze wel eens wat te hoog worden.
Het mes is geduldig en de kinderen blij :+

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

69

Ik vul mini cupcakes altijd met een spuitzak, en die lieten die ene keer ook los, toen de normale loslieten... rarara.. jeetje.. :P

anniescakes.hyves.nl

70

Misschien moet ik gewoon een keer bakken op een aantal verschillende manieren en dan kijken wanneer er wat loslaat. :think:
Nu wil ik het weten ook!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

71

Pooh schreef:

Misschien moet ik gewoon een keer bakken op een aantal verschillende manieren en dan kijken wanneer er wat loslaat. :think:
Nu wil ik het weten ook!

Ik neem aan dat je je bij deze als vrijwilliger aanmeldt?

Ik ben even helemaal klaar met cc's  (behalve dan met mijn geweldige dr. OEtker pakket :D :D

Alles goed???? nee 3 fout

72

Ik had ook last van loslatende papiertje. Dit keer de tip op gevolgd (hier op het forum gelezen) om gelijk na het bakken een plank op de cupcakes (deze wel in de cupcakes bakvorm laten staan) te leggen. Helemaal geweldig!!! Alle cupcakes zijn mooi plat en het belangrijkste ze laten niet los :)

73

Alexandra13 schreef:

Ik had ook last van loslatende papiertje. Dit keer de tip op gevolgd (hier op het forum gelezen) om gelijk na het bakken een plank op de cupcakes (deze wel in de cupcakes bakvorm laten staan) te leggen. Helemaal geweldig!!! Alle cupcakes zijn mooi plat en het belangrijkste ze laten niet los :)

Als ik dat doe, bijv met een snijplank, dan blijft de bovenkant van de cc altijd aan de plank vastplakken...?  :s  Dus ik doe dat ook niet meer... Bovendien komen mijn cc's bijna nooit boven het papiertje uit, dus dat hoeft sowieso niet  :)

anniescakes.hyves.nl

74

@Anne:
Om te voorkomen dat de cc's blijven plakken aan je snijplank, kan je eerst een stuk bakpapier op de cc's leggen en dan pas je snijplank :Y

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

75

Dan plakt het ook vast aan mn bakpapier...:P Maar ik doe het verder toch nooit dus dat geeft neit haha

anniescakes.hyves.nl