1

Onderwerp: Bruids - en Stapeltaarten ;) Do! Wel kijken hé!

Tjee, wat een weekje heb ik achter de rug. Heb 4 dagen binnen gezeten in mijn taarthokje en ben helemaal gesloopt vandaag  O-)
Achteraf gezien had ik de babyborrel opdracht beter kunnen weigeren, maar ik had hem voor de 1e ook gemaakt en vind het wel een uitdaging om te doen.

De week begon met een stapeltaart, graag zoeen als ik voor de 1e verjaardag van mijn eigen dochtertje gemaakt had. Dat was alweer 1 1/2 jaar geleden en dus een vrij simpele taart omdat ik destijds nog niet zoveel materialen had  O-)  ;)  Wel leuk om te maken, en ook een eer dat ze deze taart dus het allermooist vond van al mijn taarten :D

http://www.creataart.nl/ci_9686060/big_14820072_0_607-855.JPG

Dit was overigens de taart voor mijn dochtertje:

http://www.creataart.nl//mediapool/76/767857/images/3912bewerkt.jpg

Toen mocht ik voor vrijdag een bruidstaart maken, ze hadden een mooie taart gezien op een site en na navraag bleek het om een taart van Do te gaan, die ze samen met iemand anders gemaakt had. Heb netjes toestemming gevraagd en de taart een beetje aangepast naar de wensen van het bruidspaar (strik i.p.v roosjes, muisjesbruidspaar)
Vond het een geweldige taart om te maken, leuk ook om een voorbeeld te hebben, en erg spannend met de hitte donderdag en vrijdag. Overigens gevuld met champagnecréme en framboosjes!

Komt ie!

http://www.creataart.nl/ci_7926045/big_14820025_0_607-768.JPG

En zo stond ie in mijn nieuwe koel-kast  ;)

http://www.creataart.nl/ci_7926045/big_14820030_0_607-810.JPG

En dan voor vandaag dus nog die babyborrel voor 100 personen. 2 stapeltaarten moesten het worden, met 2 losse beschuiten en 20 cupcakejes.
Vond in het begin de stapel echt niet mooi, hou er meer van als er een groter verschil in de maten zit. Dit was 20 - 22 - 24 cm. Ze wilden eerst voor meer personen en toen had ik 20- 25 - 30 in gedachte maar er waren nogal wat afmeldingen.
Uiteindelijk vond ik het resultaat wel super lief, echte meisjestaarten voor een babyborrel.

http://www.creataart.nl/ci_7254193/big_14820133_0_607-768.JPG

http://www.creataart.nl/ci_7254193/big_14820134_0_970-767.JPG

http://www.creataart.nl/ci_7359713/big_14820254_0_790-625.JPG

http://www.creataart.nl/ci_7254193/big_14820132_0_970-767.JPG

Zo nu ga ik van het weekend genieten (nog 8 uurtjes  :cool: )

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

Re: Bruids - en Stapeltaarten ;) Do! Wel kijken hé!

wauw, wat ben jij druk geweest zeg!
enorm mooie taarten.
en zo strak!

Ik zing mijn eigen wijsje!

3

Wauw, wat een productie! Mooi hoor.

4

Heel mooi hoor, super meiden taart.
Ik moet voor een vriendin een taart maken voor de doop van haar zoon, ze weet dat ik weinig tijd heb en moet hem van te voren maken en invriezen. Gaat dit ook met blauwe muisjes?

Gaaaff. Vind een stapeltaart die weinig verspringt in diameter ook wel eens een keer leuk. Anders dan wat je meestal ziet.

Life is what you bake it.

6

Vind je taarten echt heel erg mooi! Mooi strak!

Heb ik ook gelijk een vraagje over de muisjes.. Heb je die er op het laatste moment op gegooid? Of heb je iets anders gedaan zodat ze niet zacht worden??

7

Mooie parade, ik benijd je niet met die hitte van afgelopen week maar je hebt je er netjes doorheen geslagen zo te zien!  :thumb:

De babyborrel totaalfoto geeft een leuk sfeerbeeld met vrolijke, lieve babymeisjestaartjes. De close-up van de stapel geeft je gelijk: iets meer verschil in formaat maakt het wat dynamischer.
En je bruidstaart is m'n favoriet, lekker afwijkende kleurtjes op een originele taart! Je koel-kast vind ik trouwens ook geniaal gevonden!  :D

8

Zo, wat een werk!!
Mooie taarten hoor!En super bruidstaart!
En wat slim die zelfgemaakte koelkast!

9

idd wel weer eens wat anders, een taart zo met deze diameters!
en die grote beschuiten zien er ook super uit!

Groetjes, Dorothea.

10

Wat een parade, wel een hele mooie!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

11

Prachtig zeg, stuk voor stuk !

Groetjes, Conny

12

heel mooi en iid super strak :thumb:  en wat een gave kroontjes heb je een tip daarvoor :o

verder echt heel gaaf

13

En zoals beloofd zou ik kijken als je de bruidstaart zou gaan plaatsen...

Vind het een hele leuke stapel geworden  :Y  ...een beetje van mij een een twist van jou...Ben trots op je ;)

De rest is ook erg leuk en mooie om te zien...je hebt het er maar druk mee hè?

Lieve groetjes,
Do xx

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

14

Esther1980 schreef:

Heel mooi hoor, super meiden taart.
Ik moet voor een vriendin een taart maken voor de doop van haar zoon, ze weet dat ik weinig tijd heb en moet hem van te voren maken en invriezen. Gaat dit ook met blauwe muisjes?

Ja hoor, alleen heb ik de taart niet ingevroren, dus ik weet niet of je muisjes in kunt vriezen.... wat je wel zou kunnen doen is de taart zover klaar maken en dan nog niets bovenop en dan invriezen. 24 uur vantevoren uit de vriezer halen en als hij ontdooid is in de koeling dan pas de blauwe muisjes erop.

Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

15

Dootjuh schreef:

Vind je taarten echt heel erg mooi! Mooi strak!

Heb ik ook gelijk een vraagje over de muisjes.. Heb je die er op het laatste moment op gegooid? Of heb je iets anders gedaan zodat ze niet zacht worden??

Die taarten heb ik de dag ervoor gemaakt en volgens mij zijn de muisjes niet zacht geworden. Is wel een idee anders om ze net vantevoren erop te strooien!

16

joya schreef:

heel mooi en iid super strak :thumb:  en wat een gave kroontjes heb je een tip daarvoor :o

verder echt heel gaaf

Nee eigenlijk niet.... wat ik gedaan heb ik flink wat tylose onder de fondant, al een paar dagen vantevoren zodat het er goed ingetrokken is. Daarna goed doorkneden en met uitrollen niet te dun uitrollen en liever nog aan 1 kant dik beginnen en dan dun uitrollen (dat worden de punten). Daarna een rechthoek ervan gesneden en met een ruitvorm stukken eruit gehaald zodat je punten krijgt. Je begint en eindigt met een halve punt en die plak je aan elkaar. Ik laat het dan drogen om een glazen vaas met daaromheen bakpapier.

Dat is dus hoe ik het doe, maar volgens mij doet iedereen dat zo  ;)

prachtige taarten

carpe diem

18

Geweldige taarten zeg, je bent echt super goed bezig geweest. Vind ze allemaal prachtig!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

19

t was me een weertje wel hè!! ;)

Het ziet er in ieder geval weer super uit!! Hoop dat je hebt kunnen genieten van je welverdiende rust!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

Voor die vierkante taart, welke maten heb je hiervoor gebruikt?

21

Kadohke schreef:

t was me een weertje wel hè!! ;)

Het ziet er in ieder geval weer super uit!! Hoop dat je hebt kunnen genieten van je welverdiende rust!

Inderdaad! Maar nu het achteraf zo goed is gegaan, maar ik me een volgende keer een stuk minder zorgen  :D

22

SamanthaHendriksen schreef:

Voor die vierkante taart, welke maten heb je hiervoor gebruikt?

Dat was 25 - 20 - 15 en 10 cm

23

Ziet er goed uit!! Ik vind die beschuittaarten erg grappig en heb ze opgeslagen  :Y

I'm not bossy, I just have better ideas...

wat een coole-kast  :lol:
Mooie taarten hoor, erg leuk die beschuitjes zo!

Groetjes Cindy
Live,life,love,laugh and bake cakes!

25

Ziet er allemaal mooi uit!