1

Onderwerp: Recept mokkataart

Je bakt een biscuit in een springvorm van 24 cm doorsnee.
Je snijdt de taart 1 keer door en:
Dan vul je hem met Mokkacreme au beurre. Hiervoor heb je nodig:
200 gr bij voorkeur roomboter
100 gr gezeefde poedersuiker
    2 zakjes vanillesuiker
    4 eetlepels sterk koffie extract of 1,5 eetlepel oploskoffie opgelost in
    4 eetlepels warm water.
Ik heb Senseo extra dark roast gebruikt, 2 pads gebruiken en dan het knopje voor 1 kop indrukken. Lekker sterk dus. Oploskoffie heb ik nooit in huis.
De taart rondom afsmeren met de mokkacreme.
De bovenkant van de taart lekker royaal afsmeren met mokkaglazuur.

Hiervoor heb je nodig:
100 gr gezeefde poedersuiker
1,5 eetlepel oploskoffie
    3 theelepels water
Hiervan een glazuur maken.

In het recept hadden ze de zijkant door de hagelslag gehaald, op ieder rozetje mokka een halve walnoot.
In plaats van hagelslag heb ik nougatine gebruikt. Vind ik in combinatie met de mokka lekkerder.

Alleen twijfel ik nu wel.
Donderdag ben ik jarig. Ik ga een appeltaart maken, ook ontzettend lekker, en dan nog een taart.
Slagroomtaart met verse aardbeien als vulling en bovenop of een mokkataart. Tussen deze twee kan ik nog niet kiezen.

2

Re: Recept mokkataart

Lijkt me een recept en daar hebben we een aparte rubriek voor!
Ik zal het even melden!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

idd ik verhuis je naar de recepten rubriek ;)

4

Dank je wel voor het recept. Ik ga deze zeker binnenkort uitproberen!  :Y  :thumb:

5

hmm, mokkataart. Ze wordt nog lekkerder als je de bresilienne van Callebaut gebruikt. Dit zijn heerlijke geroosterde hazelnootstukjes.

6

Thank you  :D

7 Laatst bewerkt door muffin cuffin buffin (04-07-2010 18:46)

hoi. Ik ben ook donderdag jarig, wat grappig .
Ik vond het moeilijk kiezen tussen alle lekkere vullingen, maar het wordt warm donderdag dus gekozen voor geen slagroom (ik heb vanmiddag mijn taart alvast gemaakt en in de vriezer gedaan), terwijl ik juist daar een paar lekkere van op mijn to do lijstje heb staan. ik wilde voor mijn werk voor maandag ook gaan voor een veilige buiten de koelkast taart iets met koffie dus jouw recept komt mooi op tijd en dan combineer ik het denk ik met bokkkepootjes creme  :9

o, ik zie net dat bokkepootjes ook met slagroom is  :s
hopen dat het iets koeler is volgende week of zou het lekker zijn met bastognebotercreme  :think: ?
als iemand nog een andere lekkere combi tip heeft, hou ik me aanbevolen  :Y

9

Ik heb een poosje geleden voor onze dochter een taart voor buiten de koelkast gemaakt. Ananasjam en banketbakkersroom, en natuurlijk lekker afsmeren met M. botercreme. De taart had ik bekleed met MMfondant. Was ook ontzettend lekker. Een heerlijke combi.

bedankt voor de tip, klinkt lekker, maar ik zou zelf banketbakkersroom wel in de koelkast  bewaren :o

11

nou dat is toevallig , ben vandaag jarig en mn vriend vroeg of ik n mokkataart wil maken , heb geen zin om n marsepein taart te maken  :o  :o 
ga m maken met n sachertortemix ( te lui om biscuit te maken :o )
villen met bokkepootjescreme en mokkabotercreme  :9  :9

:lol:  haha  dit is een verhaal van precies een jaar geleden, want ben weer bijna jarig  ;) en druk aan het bedenken voor mijn verjaardag.