1

Onderwerp: Help!!! Wat ging er mis??

Hallo,

ik heb woensdag een stapeltaart gemaakt. Met veel tips van het forum is het best aardig gelukt.

http://94.100.119.237/1008350001-1008400000/1008395501-1008395600/1008395524_6_FQs4.jpeg

Maar..... het aansnijden was geen suc6 ik kreeg de lagen niet meer van elkaar af.

Wat ik heb gedaan is in de 1ste laag die dowels gestoken. Taart kartonnen met de matte kant tegen elkaar aangeplakt met dubbelzijdige tape. De onderste taart icing op gedaan en hier dus de taart kartonnen op gedaan. Met daarbovenop de taart. En dit ook bij de 2e laag gedaan.

Aangekomen op de verjaardag krijg ik de lagen met geen mogelijkheid van elkaar af zonder het fondant te beschadigen.

Wat heb ik nou fout gedaan??? Deze manier heb ik vaker gelezen op dit forum en op internet. Of komt dit gewoon door het warme weer.

Cake boss doet er volgens mij ook geen karton tussen.

Groetjes Bianca

Re: Help!!! Wat ging er mis??

cakeboss doet er wel een karton/board oid tussen, anders zakken zijn taarten in :Y

Je hebt volgens mij op de juiste manier gestapeld. Ik kan me goed voorstellen met dit weer dat de fondant ook aan de kartonnetjes gaat plakken.
Wat ik me wel afvraag, waarom zou je de taarten uberhaubt weer van elkaar af halen?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

tipsytaartje schreef:

cakeboss doet er wel een karton/board oid tussen, anders zakken zijn taarten in :Y

Je hebt volgens mij op de juiste manier gestapeld. Ik kan me goed voorstellen met dit weer dat de fondant ook aan de kartonnetjes gaat plakken.
Wat ik me wel afvraag, waarom zou je de taarten uberhaubt weer van elkaar af halen?

Ik dacht dat met snijden makkelijker was. De ene wilde een roze stukje en de ander een zwart. En het tasje moest heel blijven. Die moest ze vandaag nog aan haar vriendinnen laten zien.

Hoe doe jij het snijden?

Groetjes Bianca

In principe begin ik gewoon bij de bovenste met snijden. Die laag snij je op, kartonnetje eraf, dowels eruit en dan weer snijden, en zo verder...

Hoe jij beschrijft hoe je hebt gestapeld, zo doe ik het ook altijd, en dat gaat altijd goed, en daarom denk ik dat het aan het weer ligt , heel vervelend, maar hier kan je weinig aan doen :/

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Ach ja, iedereen heeft moeite met het weer. is maar goed dat het niet voor een betalende klant was.

Groetjes Bianca

6

ik haal ze ook niet van elkaar af. maar als je er voor zorgt dat de taarten een mooie ruime verspringing hebben. kun je ze als volgt snijden:
bovenste gewoon zoals je gewent bent. de taart die daar onder staat snij je langs de taart die er boven staat. (volg de rand van het cakeboard. snijd vervolgens deze cake rand in stukken. zo blijft de taart mooi en hoef je er niet aan te sjorren. als je op een gegeven moment door de onderste taart(en) heen bent (de rand) dan geef je aan dat je alleen maar de bovenste snijd en vervolgens die verwijderd en dan zo naar beneden werken. maar op deze manier kun je een beetje verschillende smaken verdelen. het is niet ideaal maar toch ;)

Enthousiaste groet, Maxime

7

thnx

Groetjes Bianca