1

Onderwerp: Hoe om te gaan met Foodprinter

Hoi,

heb vandaag mijn nieuwe aanwinst in ontvangst genomen, maar ik snap er geen snars van! Hoe kan ik nu de opdracht geven om van een plaatje een formaat voor een cupcake te printen? 

Graag jullie hulp want zo kan ik er niet veel mee :-(

2

Re: Hoe om te gaan met Foodprinter

Je kopieert de afbeelding eerst naar Word en maakt hem daar zoals je hem hebben wil. Even met je rechtermuis op de afbeelding klikken, dan verschijnt er vanzelf een menu.
Dus je bepaalt dan het formaat, de vorm, of er een kadertje omzit... etc. Als je afbeelding naar je zin is, maak je 'm na tot je velletje er vol mee staat en dan print je 'm!

3

Re: Hoe om te gaan met Foodprinter

Ik weet niet precies wat je verwacht, maar het klinkt alsof je er vanuit gaat dat deze optie er standaard op zit  :think: .
Het is een gewone printer, alleen met eetbare inkt.
Zoals Suzanne hierboven ook al meldt, gewoon in word het bestand aanmaken en dan printen  :D . Als je het eenmaal door hebt is het een superaanwinst  :Y

groeten Annemieke
Cake It

4

Re: Hoe om te gaan met Foodprinter

ja ik was dus even aan het proberen maar een ronde rand eromheen lukt me niet.. Moet even knutselen eraan dat is duidelijk :-)

5

Re: Hoe om te gaan met Foodprinter

Hoi hoi
Ik lees vol aandacht mee want ik hoop ooit ook een printer aan te schaffen
Nu wilde ik graag weten kan dit met elke (nieuwe) machine of zijn er merken die hier meer of minder geschikt voor zijn?

groetjes ina

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

6

Re: Hoe om te gaan met Foodprinter

nikita14 schreef:

Hoi hoi
Ik lees vol aandacht mee want ik hoop ooit ook een printer aan te schaffen
Nu wilde ik graag weten kan dit met elke (nieuwe) machine of zijn er merken die hier meer of minder geschikt voor zijn?

groetjes ina

Het is niet zo handig om een nieuwe vraag te stellen in een bestaand onderwerp.
Maar als je even de zoekfunctie gebruikt op "foodprinter AND canon" kom je een heel eind.

7

Re: Hoe om te gaan met Foodprinter

Dani schreef:

ja ik was dus even aan het proberen maar een ronde rand eromheen lukt me niet.. Moet even knutselen eraan dat is duidelijk :-)

Klopt, en dat gaat je in Word ook niet lukken. Dat is nou eenmaal software voor tekstverwerken en niet voor mooie plaatjes.
Je lost dit op door zelf een mooie sierrand te maken, bv met behulp van deze:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/inde … 5e390680fe

8

Re: Hoe om te gaan met Foodprinter

Bedankt voor je antwoord maar ik bedoel meer een print randje. Ik heb wel eens via een webshop cars plaatjes voor cupcakes besteld en daar zat netjes een randje omheen zodat ik precies wist hoe ik het uit moets knippen voor de maat... dat wil ik ook :-)

9

Re: Hoe om te gaan met Foodprinter

Ok, da's wel heel simpel: gewoon in Word met je rechtermuisknop op het plaatje klikken. Dan verschijnt er een menu, en kies je "afbeelding opmaken".  Van daaruit kun je allerlei aanpassingen maken, zoals een lijntje eromheen!

10

Re: Hoe om te gaan met Foodprinter

Bedankt voor je hulp!

11

Re: Hoe om te gaan met Foodprinter

Graag gedaan!  :Y

12

Re: Hoe om te gaan met Foodprinter

Photoshoppen  :Y  Dan kan je alles maken wat je maar wilt!

13 Laatst bewerkt door Glamour (28-06-2010 22:54)

Re: Hoe om te gaan met Foodprinter

Photoshop!  :Y  Het is wel even oefenen voordat je het door hebt.  :s

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me