1

Onderwerp: Strik van marsepein/fondant in off white?

ik ga volgende week een taart maken voor een collega die gaat trouwen, als kado na afloop, dus niet de bruidstaart!
Wel wil ik hem een beetje in stijl bruidstaart maken, dus wil ik hem bekleden met marsepein en witte fondant gecombineerd, omdat dat dan richting wit gaat en ik alleen fondant zo "droog" vind.

Ik zou er ook graag zo'n mooie lussenstrik opmaken in dezelfde kleur maar nu vraag ik me af of dat gaat met marsepein er doorheen en tylose. ALs ik alles op het forum zo lees wordt dit alleen met fondant gedaan  :(
Maar alleen fondant dan steekt het wit toch wel erg af bij het offwhite van de taart en dan vind ik niet zo mooi.

heeft iemand tips, of weet iemand of die combinatie marsepein/fondant wel hard wordt met tylose?

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

2

Re: Strik van marsepein/fondant in off white?

ja, uiteindelijk wel. Ik zou de lussen dan wel al vanavond maken, en dus een volle week laten drogen. Dan lukt het denk ik wel. Ik maak ze zelf altijd met fondant, dus zeker ben ik er niet van. Hangt ook van de luchtvochtigheid in huis af. Als die hoog is, droogt het ook niet, en duurt het (nog) langer.

succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

ik zou de strik van fondant maken en de taart eerst met marsepein en daarna met fondant. dus 2dunne laagjes bekleding :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Ik "bak" mijn marsepein (met tylose) altijd even om hem hard te krijgen   :Y
Denk dat dat voor een strik ook wel lukt, gewoon de lusjes op hun zij in de oven leggen (8 tot 10 min op 100 graden) als de marsepein nog warm is ie heel erg flexibel, dus voorzichtig met uithalen, als ie afkoelt word ie knetterhard en kan je hem daarna in elkaar zetten.

Hoe je het ook gaat doen, succes !  :)

if you can dream it, you can live it (WD)

5

Als je de strik gewoon van fondant met tylose maakt weet je zeker dat het goed gaat. Je kunt hem daarna evt. pearl sprayen dan steekt hij niet meer zo spierwit af en past hij m.i. toch in het geheel.
Natuurlijk kan je ook de fondant een ivoorachtig kleurtje geven  ;)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

Ik heb ergens gelezen dat er ook kleurstof bestaat om marsepein wit te kleuren.

7

dank allemaal voor het meedenken.
ik ga eerst half/half met tylose proberen en dan even in de oven.
ik heb nog een week, dus het kan altijd nog over als het niet lukt  :)

www.label6.nl

8

Hoi hoi,

Het is een beetje een oud topic, maar ik ben toch benieuwd of het je gelukt is met de half/half en tylose manier.En dan in de oven?
Ik wil ook heel graag een strik proberen, maar wij zijn geen fondantliefhebbers, dus had het idee eigenlijk al opgegeven....

9

Hoi Dionne,

dit is hem uiteindelijk met heel veel geduld en een paar uur in de oven geworden. Ziet er wel ok uit, maar echt heel hard werd hij uiteindelijk toch niet... dus blijft een risico denk ik dat hij gaat inzakken....

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=104943

groetjes en succes!

www.label6.nl