Onderwerp: CC zakken al in in de oven :(
Hai allemaal!
Ik heb een beetje een probleem, ik wilde namelijk CC bakken en heb hiervoor een normaal cake recept gebruikt waarin de verhoudingen bloem, suiker en boter gelijk zijn (in dit geval 200g van alles).
Daarnaast heb ik daar 3 eieren aan toegevoegd, 4 eetlepels melk, een snufje zout en een zakje vanille suiker.
Normaal gesproken zou ik zelfrijzend bakmeel gebruiken, maar ik woon op dit moment in Duitsland en daar verkopen ze (althans ik heb het niet gevonden) geen zelfrijzend bakmeel, dus heb ik bakpoeder toegevoegd aan mijn mengsel, 1,5 zakje ongeveer. Ik had geen idee hoeveel ik moest toevoegen, maar aan de hand van het recept op de achterkant van het bakpoeder zakje heb ik er 1,5 zakje van gemaakt...
Ik had de oven voorgewarmd op 190 graden celsius en de cakjes ook op deze temperatuur gebakken, gedurende 15min.
Ik had de papieren bakvormpjes voor de helft gevuld, en toen ik na 10min ging kijken waren ze mooi gerezen, zaten een beetje vol en puilde uit maar goed waren mijn eerste cupcakejes, maar toen ik 2 min later terug kwam waren ze in de oven al ingezakt Ik heb de oven niet opengehad tijdens het bakken.
Heeft iemand een idee hoe het de volgende keer beter kan?
Alvast bedankt voor jullie reacties!