Onderwerp: Star Wars: hoe een lastig thema toch nog leuk werd & een geboortetaart
Twee maanden geleden een Ajax-taart voor z'n grote broer gemaakt en direct daar achteraan de vraag of ik voor de jongste een Star Wars-taart wilde maken. Blèh, wat een rot-thema vond ik het, heb er echt al die weken tegenop gezien. Ik vind mezelf geen puzzelwonder en alleen een Darth Vader-puzzel vind ik zelf wat saai, maar de mooiere geboetseerde taarten liggen echt vér buiten mijn kunnen.
Met de moed in mijn schoenen dus aan deze thema-taart begonnen, vooral Yoda moest ik me echt toe zetten. En zie daar, uiteindelijk vind ik 't toch best een leuk taartje geworden, en ook de opdrachtgeefster vond 'm geweldig en da's toch het allerbelangrijkste natuurlijk!

Chocobiscuitje gevuld met Oreokoekjescrème was het verzoek. Het marmereffect valt op de foto niet zo erg op, maar was in het echt wel beter te zien.
En toen werd 3 weken te vroeg een buurjongetje geboren. Ik had zijn ouders een geboortetaartje beloofd en aangezien de Star Wars taart zo voorspoedig verliep, het geboortetaartje de dag erop meteen maar er achteraan gemaakt:

Gevuld met Jonker Fris kersenvlaaivulling en slagroom en met dank aan zoonlief, die de hartjes heeft uitgestoken en gestempeld.
De trotse ouders, bezoek en kraamhulp waren erg onder de indruk van de taart, ze kwamen me speciaal halen om een stukje mee te eten en uit te leggen hoe je zo'n mooie taart maakt. 

Bewust gebruikt trouwens, want de buren zijn van origine Belgisch en daar kennen ze de traditie van beschuit met muisjes niet, dus op deze manier toch deze Nederlandse traditie daar geintroduceerd.
Smaakte goed in combinatie met de vullingen trouwens.
.