1 Laatst bewerkt door Jeetje (04-02-2013 22:14)

Onderwerp: Star Wars: hoe een lastig thema toch nog leuk werd & een geboortetaart

Twee maanden geleden een Ajax-taart voor z'n grote broer gemaakt en direct daar achteraan de vraag of ik voor de jongste een Star Wars-taart wilde maken. Blèh, wat een rot-thema vond ik het, heb er echt al die weken tegenop gezien.  Ik vind mezelf geen puzzelwonder en alleen een Darth Vader-puzzel vind ik zelf wat saai, maar de mooiere geboetseerde taarten liggen echt vér buiten mijn kunnen.  :/

Met de moed in mijn schoenen dus aan deze thema-taart begonnen, vooral Yoda moest ik me echt toe zetten. En zie daar, uiteindelijk vind ik 't toch best een leuk taartje geworden, en ook de opdrachtgeefster vond 'm geweldig en da's toch het allerbelangrijkste natuurlijk!  :D

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/188831_102178219867988_2549531_n.jpg

http://94.100.118.243/995700001-995750000/995712601-995712700/995712656_5_Gj-0.jpeg

Chocobiscuitje gevuld met Oreokoekjescrème was het verzoek. Het marmereffect valt op de foto niet zo erg op, maar was in het echt wel beter te zien.

En toen werd 3 weken te vroeg een buurjongetje geboren. Ik had zijn ouders een geboortetaartje beloofd en aangezien de Star Wars taart zo voorspoedig verliep, het geboortetaartje de dag erop meteen maar er achteraan gemaakt:

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/189919_102177776534699_706323_n.jpg

Gevuld met Jonker Fris kersenvlaaivulling en slagroom en met dank aan zoonlief, die de hartjes heeft uitgestoken en gestempeld.  :Y De trotse ouders, bezoek en kraamhulp waren erg onder de indruk van de taart, ze kwamen me speciaal halen om een stukje mee te eten en uit te leggen hoe je zo'n mooie taart maakt.  :D

Re: Star Wars: hoe een lastig thema toch nog leuk werd & een geboortetaart

schitterende taarten!
dat schoentje op de laatste taart is net echt!

Ik zing mijn eigen wijsje!

3

Prachtige taarten !

4

Allebei super taarten  :Y

mooie taarten zeg!! vooral dat hartje met daarin die muisjes op de geboortetaart vindt ik erg leuk!!

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

6

allebei super. wat een ontzettend leuk idee om de naam op beschuit met muisjes te zetten, geweldig

7

Wat een leuke geboortetaart! Zo kan het ook :D Mag ik hem opslaan?

8

Wat een leuke geboortetaart.
Vooral de letters op de muisjes vind ik erg origineel.
Zijn dit echte muisjes of bolletjes marsepein?

9

Mooie taarten, maar vooral je geboortetaart vind ik geweldig!

10

Inderdaad je Starwars is heel leuk geworden. Ik heb zo'n zelfde vraag eens subtiel weten om te buigen naar een ander ,onderwerp...toen werd het Alvin and the Chipmunks.
Die naam op die kleine beschuitjes is echt briljant!
Heel origineel, goed gedaan.

Groetje Nathasja.

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

11

Mooi gemaakt hoor. Als je de bloemdraad gebruikt zet je die dan zo in je taart. Ik las namelijk dat je eerst een rietje in je taart moet steken.

12

Die minibeschuitjes zijn supergaaf!!!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

13

Twee erg leuke taarten heb je daar! Je StarWarstaart is zeker goed gelukt, het gemarmerde is wel te zien hoor, ik vind de kleur daarvan erg mooi, past er helemaal bij. Boetseersels zien er ook goed uit!
Het geboortetaartje is schattig en ik vind 'm erg origineel..de kleuren combineren mooi en ook ik ben weg van de naam op de minibeschuitjes! Super! :thumb:

'Pink isn't just a colour, it's an attitude'

14

Wat leuk, al die enthousiaste reactie's! Ik ben weer een beetje gegroeid dames!  :lol:

MeNadine schreef:

Wat een leuke geboortetaart! Zo kan het ook :D Mag ik hem opslaan?

Ja natuurlijk mag dat! Ik haal zelf ook enorm veel inspiratie hier vandaan. ;)

Mirie schreef:

Zijn dit echte muisjes of bolletjes marsepein?

Echte muisjes. O-)  Bewust gebruikt trouwens, want de buren zijn van origine Belgisch en daar kennen ze de traditie van beschuit met muisjes niet, dus op deze manier toch deze Nederlandse traditie daar geintroduceerd.   :+ Smaakte goed in combinatie met de vullingen trouwens. :Y

Nathasja schreef:

Inderdaad je Starwars is heel leuk geworden. Ik heb zo'n zelfde vraag eens subtiel weten om te buigen naar een ander onderwerp...toen werd het Alvin and the Chipmunks.

Oh my, Alvin and the Chipmunks lijkt me eerlijk gezegd nóg lastiger.  :x

nancymarx schreef:

Mooi gemaakt hoor. Als je de bloemdraad gebruikt zet je die dan zo in je taart. Ik las namelijk dat je eerst een rietje in je taart moet steken.

Ik heb speciaal voedselveilig draad van de hebshop gebruikt, maar ze alsnog in 2 rietjes, opgevuld met fondant, gestoken inderdaad :) .

15

Erg mooi geboortetaartje.

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

16

Leuke taarten! Erg knap gedaan!

17

geweldig die starwars, ik laat hem maar niet aan mijn vriend zien, dan kan ik gelijk aan de slag... wacht even..Ik laat hem even aan mijn vriend zien, dan kan ik gelijk aan de slag.. jeee :)

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

18

Wat een supertaartjes, allebei heel erg mooi geworden........ :thumb:

hele mooie taarten

carpe diem

20

Vind ze beiden geweldig.
Prachtig gedaan.

21

Allebei supertaarten.
Vind die beschuitjes met letters een erg leuk idee.

Groetjes v. Annette.