Onderwerp: Fondant op cupcake

Kan je gewoon de fondant op het cc'tje leggen of moet er wel wat botercreme op? En moet de bovenkant van het cc'tje eraf gesneden worden zodat het vlak is?

*Benieuwd naar het daily life van deze keukenprinses? www.esmeraldaversnel1991.web-log.nl*

2

Re: Fondant op cupcake

het werkt wel makkelijker als het cupcakeje niet te bol is. Ik doe er altijd een beetje botercreme op en dan de fondant. Maar ik heb begrepen dat sommeigen de fondant ook rechtstreeks op de cupcake leggen.

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

En hoe voorkom je het 'te bol' worden van een cc'je?
Ik heb zo'n siliconenbakvorm maar dan worden ze wel bol :( of gewoon heel weinig beslag erin doen?

*Benieuwd naar het daily life van deze keukenprinses? www.esmeraldaversnel1991.web-log.nl*

4

Ik leg er na het bakken even een snijplank op. Dan zakt de bolling weer wat in. En onder de fondant smeer ik wat witte chocoladepasta.

5

probeer altijd dezelfde hoeveelheid deeg in je cc-papiertje te doen. ik doe altijd 2/3 ongeveer

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

6

ik heb metalen ccvormen, snijplank er op, even laten afkoelen, likje lemoncurd en plakje fondant er op. ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.