1 Laatst bewerkt door Keukenprincessie (23-06-2010 10:02)

Onderwerp: Taart vullen met slagroom of botercreme?

Mijn eerste taart heb ik gevuld met jam, slagroom en aardbeien. Aan de rand en bovenop de taart heb ik wat slagroom gesmeerd zodat de fondant mooi blijft plakken. Ik lees hier veel over botercreme, kan ik dan beter botercreme nemen dan slagroom of maakt het niet uit?

En is er ook een makkelijk recept voor botercreme?

*Benieuwd naar het daily life van deze keukenprinses? www.esmeraldaversnel1991.web-log.nl*

2

Re: Taart vullen met slagroom of botercreme?

Slagroom + fondant => smelten van je fondant.............

Botercrème nemen dus voor het afsmeren en wel de 1:1 variant: 250 gram roomboter en 250 gram poedersuiker en dit minimaal 10 minuten mixen tot een mooi geheel!

Succes!

3 Laatst bewerkt door Keukenprincessie (23-06-2010 10:20)

Maar mijn fondant was wel aardig hard gebleven.. dus ik moet voor de vulling gewoon slagroom nemen en de buitenkant met botercreme?

En wat bedoel je met 1:1? En als je 250/250 neemt, wat voor diameter taart kun je daarmee afsmeren?

*Benieuwd naar het daily life van deze keukenprinses? www.esmeraldaversnel1991.web-log.nl*

4

Met 250/250 kun je best wat taarten besmeren, maar luchtdicht in de koelkast blijft het best een paar weken goed.

Het beste is inderdaad slagroom (of andere varianten) als vulling. Denk er wel aan een klein dijkje van botercreme te spuiten langs de rand van je kapsel. En dan afsmeren met botercreme.

Succes!

5

Keukenprincessie schreef:

Maar mijn fondant was wel aardig hard gebleven.. dus ik moet voor de vulling gewoon slagroom nemen en de buitenkant met botercreme?

Je moet helemaal  niks qua vulling............kijk maar eens bij de recepten naar alle ideeën.......... ;)

Toptaarten schreef:

Het beste is inderdaad slagroom (of andere varianten) als vulling. Denk er wel aan een klein dijkje van botercreme te spuiten langs de rand van je kapsel. En dan afsmeren met botercreme.

Maar hoe kan ik het dan mooi glad krijgen want botercreme wordt hard toch?

7

Keukenprincessie schreef:

Maar hoe kan ik het dan mooi glad krijgen want botercreme wordt hard toch?

Ruim van tevoren buiten de koelkast zetten, even weer mixen en je taart ermee afsmeren, dan weer in de koelkast op laten stijven..........dan met een heet paletmes glad maken en bekleden  :thumb:

Oh super!

Net als jij gebruikte ik dezelfde manier om de taart te vullen en af te smeren. Jam, fruit en slagroom. Dit gaf nooit problemen.
Op de worshop bij Charissa hoorde ik van iedereen, dat afsmeren met slagroom not done was ivm met vocht wat eventueel door marsepein kon komen. Ging tot nu toe erg goed.
Maar ik ga nu net als jij aan de gang met botercreme. Wou net dezelfde vraag stellen.
Dus thanx
succes en groet

Groet,
Annemieke

10

Ik weet niet of ik het dan wel helemaal goed doe met de BC, ik las nl vorige week een recept van BC -> poedersuiker, in de verhouding 1:2 met een eetlepel melk. Smeert beter dan de 1:1 vind ik en ik vind hem ook nog lekkerder !

Een dag niet gebakken, is een dag niet geleefd !