1

Onderwerp: Ingezakte bruidstaart....

Volgende week mag ik weer een bruidstaart maken, krijg ik net een mailtje van de a.s. bruid dat mijn bruidstaart van vorige week (was voor haar collega) ingezakt was (tijdens het vervoer?).

Hoe kan ik dat nou voorkomen? Ik gebruik de houten dowels van Wilton en zet de taarten (behalve de onderste uiteraard) op die zilver/gouden kartons. Ik zet de taart dan in 2 dozen (1 deel onder, 1 boven en 2 aan de zijkanten).
Is het echt nodig een dowel door het midden van de taart te doen? (lijkt me zo omslachtig :s), of is het beter om ook de tweede taart op een drum te zetten?

Kortom, hoe kan ik nou mijn taart het beste meegeven, zodat hij ongeschonden op de trouwlocatie aankomt?

2 Laatst bewerkt door jojade (31-05-2010 10:54)

Re: Ingezakte bruidstaart....

Ik zou een foto vragen dan kan je zien wat ze bedoelen met ingezakt.Misschien hebben ze niet goed gestapeld of tijdens de rit kan hij beschadigd zijn.

3

Bij mij laat ik de stapels niet afhalen die breng ik wel even met een foto op locatie, weet ik zeker dat ie er heel komt en dat het anders echt mijn fout is. Idd een foto vragen van wat ze bedoelen

Groetjes Nathalie

ik geef alles gewoon gestapeld mee hoor, wat ik mee heb gegeven is vooraslnog 3-hoog.
Misschien was het taartkarton te slap? Je hoeft geen drum te gebruiken, maar een cakeboard, of cutedge board is al wat steviger  :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Ik 'plak' de kartonnetjes tegenwoordig ook op de taart, dus zeg maar onderste taart -> dowels -> wat royal icing op de plek waar kartonnetje komt -> kartonnetje -> tweede taart erop etc..
Dan heeft de taart niet zoveel te lijden onderweg, en kun je 'm gerust op de achterbank o.i.d. zetten, want dan glijdt 't niet zo heen en weer. Heb namelijk ook een keer gehad dat 'ie ingezakt was, en dat kwam omdat de taarten gingen schuiven tijdens het rijden, omdat de kartonnetjes over de taarten 'gleden'. Als je begrijpt wat ik bedoel  :lol: nu ik 't op deze manier doe komen m'n taarten niet-ingezakt aan ;)

'I love it when a cake comes together'

6

De opbouw en het gebruik van royal icing snap ik... Maar hoe vervoeren/verpakken jullie een gestapelde taart (3 lagen)?  :/

7

MDroppie schreef:

Maar hoe vervoeren/verpakken jullie een gestapelde taart (3 lagen)?  :/

Dat vraag ik me ook af; ik lees dus even mee!

even zoekfunctie gebruiken en zoeken op stapel AND vervoer* en rubriek taartdecoratie algemeen selecteren

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

Bedankt voor de tips! Ik heb voor het middelste taartje een cutedge board gekocht en ga ze ook met royal icing aan elkaar plakken. Als het dan nog niet heel aankomt....

@MDroppie & Veerle: in mijn openingsbericht heb ik gezet hoe ik mijn stapeltaarten vervoer :)

10

Petr@ schreef:

@MDroppie & Veerle: in mijn openingsbericht heb ik gezet hoe ik mijn stapeltaarten vervoer :)

Petr@: t is voor mij niet duidelijk wat je bedoeld met je omschrijving, vandaar mijn vraag. Heb inmiddels mbv de zoekfunctie eea over t vervoer v stapeltaarten gelezen...  :)

11

Petr@ schreef:

Bedankt voor de tips! Ik heb voor het middelste taartje een cutedge board gekocht en ga ze ook met royal icing aan elkaar plakken. Als het dan nog niet heel aankomt....

Ik had vorige keer ook een bruidstaart gestapeld en geplakt met royal icing, het was een stevige mooie taart maar toen ze de lagen van elkaar gingen halen om aan te snijden, dan trek je de hele marsepein eraf zou goed plakt de icing en dan krijg je geen mooie stukjes...het oog wil ook wat toch?

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

12

sandravos schreef:
Petr@ schreef:

Ik had vorige keer ook een bruidstaart gestapeld en geplakt met royal icing, het was een stevige mooie taart maar toen ze de lagen van elkaar gingen halen om aan te snijden, dan trek je de hele marsepein eraf zou goed plakt de icing en dan krijg je geen mooie stukjes...het oog wil ook wat toch?

Ja daar had ik ook al aan gedacht, dat is het nadeel inderdaad. Ik ga toch dat risico maar nemen denk ik.

13

ik doe eigenlijk precies hetzelfde als jullie allemaal, alleen gebruik ik geen icing om de kartonnetjes te plakken. ik zorg dat mijn onderkartonnetje rondom 1cm kleiner is dan de taart. de fondant en het randje BC zorgen ervoor dat hij goed op zijn plek blijft staan. maar tegen zware Gkrachten als mensen de bochten te sterk nemen is geen enkele taart bestand hoor  ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

14

Ik heb hier ergens gelezen dat je het plakken tegen kan gaan door op de bovenkant vna de taart een karton te leggen met de goedkant naar beneden dan icing dan volgende karton met taart erop dan zit ie wel vast maar kan je ook de 2e laag netjes houden zonder dat het aan het bovn karton vast zit...

weet niet of ik het logisch uitleg maar hoop dat je het snapt

Groetjes en fijne dag!
Kruimel

15

Bij mij was het van de week ook zo gebeurd, had de taart goed gestut meegeven, kreeg ik volgende dag een foto hoe die eruit zag en uur later na het reizen naar huis. onderste taart scheef ingezakt en alle decoratie kapot enzo 2 lussen van de strik en decoratie die eraf lag, en dan krijg ik vervolgens een mail van andere die de taart gezien hadden dat ik het niet netjes heb afgewerkt. Terwijl ik hem goed heb afgewerkt.

Vindt het wel sneu van de klant dat ze niet eens heeft verdedigd dat de taart door vervoer zo is geworden!

16

ik doe het hetzelfde als kwebbel, ik gebruik ook geen icing want dan an je net zo goed niet twee kartonnen aan elkaar plakken. Dan trek je het namelijk ook kapot.
ik vervoer wel altijd stapeltaarten op een houten mdf plaatje ook al staan ze op een drum, vind een drum namelijk een stuk lastiger dragen. Ik zet ze ook altijd in een boodschappenkrat, het mdf plaatje is 30 cm en past pracies in de krat waardoor het niet schuift. Ik vraag ook altijd of mensen een krat meenemen en anders of ze het op de vloer van de passagiersstoel zetten.
Een taart vasthouden door iemand in de auto raad ik altijd af want je houd hem nooit recht

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage