1 Laatst bewerkt door G.I. Jane (19-06-2010 23:22)

Onderwerp: Blond Amsterdam voor mijn collega

Ik krijg wel eens mooie en (soms heel nieuwe) kleren van mijn collega, als ze haar kast 1x in het jaar opruimt. Ook wintersport kleren van haar zoon, speelgoed en een gameboy (zo'n vierkante) hebben we gekregen omdat haar kinderen er niet meer mee spelen of eruit gegroeid zijn. Toen ik in maart weer eens wat kreeg, heb ik haar gezegd dat ze van mij een taart krijgt voor haar verjaardag als dank. Dat is dus deze Blond Amsterdam taart geworden:

http://94.100.122.164/995800001-995850000/995839401-995839500/995839453_6_8Co-.jpeg
http://94.100.119.237/995800001-995850000/995839401-995839500/995839470_6_QSHC.jpeg
http://94.100.114.7/995800001-995850000/995839401-995839500/995839492_6_bX3L.jpeg

Ik had deze gevuld met gepureerde aardbeien gemengd met Frutabase en opgeklopte Frutabase met stukjes aardbei. Getrempeerd met aardbeiensuikerstroop en bekleed met Funcakes vanille fondant (erg lekker!). Dit omdat mijn collega niet van marsepein houdt (het plaatje was overigens wel van marsepein).
Ik werk echter het liefst met marsepein.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

2

Re: Blond Amsterdam voor mijn collega

wow echt heel mooi. Vooral leuk dat de dame ook 3d effecten heeft. Was het plaatje moeilijk om te maken?

3

Ik vind hem super!!
Leuk zo met die oranje achtergrond, en de roosjes.

4

Ik vond  het plaatje op zich niet zo heel erg moeilijk om te maken, alleen de lijntjes met de sugargun is veel werk. Ik vond het wel leuk om haar een beetje meer vorm te geven. De oranje achtergrond heb ik gekozen omdat ze haar verjaardag vierde tijdens de wedstrijd NL-Japan.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

Heel mooi gemaakt

Groetjes van Nicole!!

6

een hele mooie taart, vind je kleur oranje echt prachtig. heb je deze zelf gekleurd of zo gekocht?

Groetjes Miranda
De kunst is om de taart zo te verdelen zodat iedereen denkt dat hij het grootste stuk heeft!!

wauw wat een mooie taart

carpe diem

8

Hallo,

wat een leuke taart zeg!

Ben zelf overgestapt op Ballina fondant omdat mijn marshmallow fondant zo snel scheurde aan de zijkanten.. En de Ballina doet het super :)

Hoe heb je met deze gewerkt? Uitgerold op poedersuiker en crisco gebruikt?

groetjes,
Nadine

9

Hij is erg mooi!! :thumb:

Pluk de dag!
liefs, Anita

10

Heel erg leuk geworden....

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

11

wauww, erg mooie kleuren ook!

12 Laatst bewerkt door G.I. Jane (20-06-2010 22:07)

miran72 schreef:

een hele mooie taart, vind je kleur oranje echt prachtig. heb je deze zelf gekleurd of zo gekocht?

Ik heb vanille fondant van Funcakes gebruikt en gekleurd met Tangerine/Apricot van Sugarflair. Als je dat 1 dag laat staan is het fel oranje.

MeNadine schreef:

Ik gebruik een doorzichtige burobladlegger van de Ikea (€5) + een 50cm non stick roller (wel prijzig maar een van mijn meest gebruikte accessoires) en gebruik voor zowel marsepein als fondant helemaal niets. Dus geen Crisco of poedersuiker. Poedersuiker gebruik ik alleen als ik figuurtjes, letters of een puzzelplaatje heb gemaakt om er onder te doen, zodat het niet plakt op de ondergrond als je het lang laat liggen.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

13

G.I. Jane schreef:
miran72 schreef:

Ik heb vanille fondant van Funcakes gebruikt en gekleurd met Tangerine/Apricot van Sugarflair. Als je dat 1 dag laat staan is het fel oranje.

MeNadine schreef:

Ik gebruik een doorzichtige burobladlegger van de Ikea (€5) + een 50cm non stick roller (wel prijzig maar een van mijn meest gebruikte accessoires) en gebruik voor zowel marsepein als fondant helemaal niets. Dus geen Crisco of poedersuiker. Poedersuiker gebruik ik alleen als ik figuurtjes, letters of een puzzelplaatje heb gemaakt om er onder te doen, zodat het niet plakt op de ondergrond als je het lang laat liggen.

Wow... ben van de FC naar Ballina overgestapt omdat ik het niet mooi kreeg zonder scheurtjes.. Met die fondant gaat het gelukkig beter nu.

Geweldige taart en geweldige kleur!

Groetjes P@trici@

15

Super leuk!!

groeten Annemieke
Cake It

16

hij is leuk en inderdaad, mooie kleur oranje! Was je collega vast blij mee!

'Pink isn't just a colour, it's an attitude'

17

Leuke vrolijke taart.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

18

MeNadine: ik kreeg wel scheurtjes in het FC fondant, bij de hoeken en de zijkant, ik vind de Ballina beter te verwerken en is zonder scheuren aan te brengen. Andere fondant (bv. Pettinice) vind ik helemaal niets om mee te werken en niet lekker smaken en ruiken, maar wel om te boetseren.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

19

Wauw! Mooi gedaan.... zo netjes ook allemaal!

Taart!! Leuk om te maken maar nog leuker om op te eten!! :):)