Onderwerp: melkchocolade smelten help!!!!
hey ,
als ik melkchocolade smelt, gewoon een reep melkchocolade eigen merk ah, spar, c1000 dan wordt het een bal.
heb er geen last van met puur.
heeft iemand een idee hoe dit kan en ook tips!!!!!!!!!!!!!!!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » melkchocolade smelten help!!!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hey ,
als ik melkchocolade smelt, gewoon een reep melkchocolade eigen merk ah, spar, c1000 dan wordt het een bal.
heb er geen last van met puur.
heeft iemand een idee hoe dit kan en ook tips!!!!!!!!!!!!!!!!
Hmm heb ik geen last van. Komt er water bij?
nee moet dat?????
Nee juist niet want dan mislukt de chocolade zeker
raar... zou ook denken dat er water bij is gekomen....
ik gebruik bijna altijd melkchocolade voor mijn lollies en bonbons..nooit geen probleem en is gewoon goedkope van de aldi of lidl...
nee niks geen water. doe er niks in. gewoon zacht vuur en dan laten smelten. is nu al de 2e keer bij mijn melkchocolade.
hij is waarschijnlijk te heet geworden, dan wordt het een brij die niet meer te verwerken valt. Deze is voor de vuilbak vrees is. Ik zou hem smelten au-bain-marie en ervoor zorgen dat de kom zeker niet in het water hangt. Als er toevallig water zou bijkomen, dan kan je hem enkel nog gebruiken om ganache van te maken.
heb het nu in de magnetron gedaan en dat werkte prima.
heb het nu in de magnetron gedaan en dat werkte prima.
Yep, doe ik ook altijd, au bain marie heb ik niet genoeg geduld voor , en in de magnetron lukt het altijd. Wel ook in de magnetron de temperatuur in de gaten houden; liever een paar keer 30 seconden als meteen 2 minuten achter elkaar!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » melkchocolade smelten help!!!!