Onderwerp: waarom kan ik dit niet!!? (Merengue botercreme)
Wat doe ik fout!!??
De eerste keer zag het er niet goed uit, maar toen had ik de eiwitten met suiker op tijd geklopt en niet goed getest op korreltjes. En misschien ook niet lang genoeg geklopt met de boter er doorheen.
Vanochtend nieuwe poging: Nog een keer het recept goed gelezen en het filmpje goed bekeken. Eiwitten met suiker boven de stoom en kloppenkloppenkloppen, maar de korreltjes verdwenen niet. Het werd wel minder, maar er bleven dus korreltjes suiker in zitten. Toen het op een gegeven moment steeds meer aan de wand van de kom bleef kleven ben ik er maar mee gestopt en in de Kennie gezet. Mixen tot het afkoelde, maar mooi dat er geen pieken kwamen. Het werd meer 1 taaie massa met zoveel korreltjes dat het leek of er niks was opgelost. Toch die boter er maar doorheen en uiteindelijk was de structuur dan toch botercreme-achtig, alleen dan met suikerkorreltjes erdoor. De smaak: Vet!!! 1:1 is veel makkelijker, net zo vet en zonder korreltjes. Test: kinderen lusten alles als het maar zoet is, maar ik heb er 8 kinderen aangezet en die vonden het ook niet lekker.
Waarom lukt dit bij mij nou niet!!?????