Onderwerp: Goede combinatie en bewaren
Er staat veel over het bewaren van biscuit, maar veelal gaat dat over kale kapsels of over een met fondant/marsepein bekleedde taart, vandaar toch even de vraag.
Mijn taart ga ik niet met fondant bekleden, het wordt meer een lichte, fruitige zomertaart.
Ik zat te denken aan biscuit, gevuld met een laagje bananenvulling (saroma - recept van sinaasappel/perzik van het forum, maar dan dus andere smaak) en een laagje bosbessenjam.
Bovenop wilde ik een dun laagje banketbakkersroom smeren en daar allemaal stukjes fruit op leggen (aardbei, perzik, peer, mandarijn).
De zijkant wilde ik afsmeren met bc (met een vleugje bananensmaak) en daar van die nougatine van Dr Oetker tegenaan drukken.
Mijn vragen:
1. Blijft het fruit wel goed liggen op die banketbakkersroom, of kan ik ook voor de top beter bc gebruiken? (Ik vraag me af of het niet een beetje 'too much' wordt, al die verschillende mengseltjes door elkaar.)
2. Ik wil deze taart vrijdagavond maken, hij is voor zaterdagmiddag. Moet hij in de koelkast bewaard worden of beter niet?