Onderwerp: Jam meebakken in cc???
Ik dacht: ik vul de cc papiertjes zoals normaal en dan doe ik er een klodder aardbeienjam op. Kan dat? Iemand ervaring, tips?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Jam meebakken in cc???
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik dacht: ik vul de cc papiertjes zoals normaal en dan doe ik er een klodder aardbeienjam op. Kan dat? Iemand ervaring, tips?
Ik zit ook steeds te dubben of ik het zou gaan proberen. Ik denk dat het moet kunnen, maar ik heb er nog geen ervaring mee. Ik heb hier 3 mannetjes rondlopen die de cc heel graag voor me vullen en het ook heel netjes doen!
Ik heb dat wel eens gedaan en het resultaat was eigenlijk wel o.k. Het smaakt in ieder geval goed, het wordt er alleen niet mooier op...het wordt een beetje hobbelig en bobbelig. Ik zou de jam er overigens niet op doen, maar b.v. de helft vullen, beetje jam er op en dan nog een laagje deeg. Als je de jam bovenop laat, dan wordt ie denk ik een beetje hard, dat lijkt mij niet zo smakelijk.
Dit was een op het laatste nippertje vraag: ik heb de cc's maar zonder iets in de oven gedaan. Ik vul daarna wel... Misschien volgende keer proberen zoals jij zegt Katja, dank je wel.
door de zwaarte van de jam zakt hij naar het midden of bodem van de cc, en kan dus heel goed meegebakken worden
Ik vind het niet lekker dat de jam naar de bodem zakt. Dus als ik jam erin wil, vul ik ze na het bakken. Wel wat meer werk maar ook lekker!
MMMM, en dan moeten ze nog warm zijn, met kersenjam!!!
Ik doe dat dus wel eens, maar gewoon voor prive gebruik.
Wij vinden het lekker, maar het zakt inderdaad naar de bodem toe (vul de helft, jam erop, verder beslag erop en dan bakken).
Jessica
Hoi,
Ik heb vanmorgen de cc's voor het bakken al gevuld met jam.
Eerst een klodder beslag, dan jam en tot slot weer wat beslag. Gaat prima, maar inderdaad de jam is naar beneden gezakt. Het lag dus op de bodem van het cupje. Ik heb nu weer cc's in de oven zitten en heb nu een klodder jam bovenop gedaan. Eens kijken wat er nu gebeurd.
Ik laat het nog weten!
Nou, de cc's zijn uit de oven.
Een klodder bovenop doen is geen succes. De jam is inderdaad bovenop blijven liggen. Liep er zelfs een beetje vanaf.
Ziet er snotterig uit, maar smaakt wel lekker.
Ik offer me wel op en zal ze wel opeten. Wat erg!!
Het zijn er maar 4 die ik op deze manier heb geprobeerd.
Dus dat valt ook nog wel mee.
even wel wat anders, maar ik heb 'r pas een kloddertje BBR in gedaan, was ook erg lekker!
mmm, klinkt goed!
Op aanraden van Lune had ik laatst voor een bestelling voor 185 cupcakes jam meegebakken en ik vond het echt een succes! Ik vulde het cupje eerst voor ongeveer de helft, dan een lepeltje jam erop en dan weer beslag. Na het bakken, was de jam ook echt als een soort van middenlaagje te zien en smaakte erg lekker. Zelfs mijn oudste zoon (die niet van jam houdt) vond het heerlijk.
Leuke ideeen allemaal.
Kan het zakken van de jam dan ook nog te maken hebben met de kwaliteit/merk van de jam?
Leuke ideeen allemaal.
Kan het zakken van de jam dan ook nog te maken hebben met de kwaliteit/merk van de jam?
Het heeft volgens mij ook te maken met het beslag. Sommige 'dragen' veel beter dan andere. De mix die ik hier in huis heb doet dat heeeel goed, de jam zak niet naar beneden. Ik gebruik trouwens nooit jam maar abrikozenspijs die ook als vlaaivulling gebuikt wordt.
Ik doe dit regelmatig en vind het erg lekker. Ook vind ik het juist wel een mooi effect om te zien als er een lepeltje jam bovenop meegebakken is (als het niet te veel is en dan vergeleken met 'kale' cupcakes, beetje artistiekig ) Als je ze na het bakken nog wilt decoreren, zou ik echt de tip van Jol321 volgen, anders krijg je de bovenkant lastig glad. Banketbakkersroom meebakken doe ik ook vaak, ook heel lekker
Eerst cupjes tot krap de helft vullen, dan de spuitzak met de banketbakkersroom in het midden in het beslag steken en er een beetje inspuiten. Het worden heerlijk smeuïge cakejes!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Jam meebakken in cc???