1

Onderwerp: Structuur biscuittaart

Gisteren heb ik sinds lange tijd weer een biscuittaart gebakken. Maar nu vond ik de structuur van de taart een beetje grof. Ik heb patentbloem, maizena,eieren en kristalsuiker gebruikt .Alles op kamertemperatuur. Wat kan ik doen om een fijnere structuur te krijgen?

Frea

Re: Structuur biscuittaart

Hoi,

Ik gebruik altijd de biscuitmix van eeb webshop, dan wordt je kapsel altijd hoger en luchtiger.
Als je dat niet wilt, kun je nog wel de patentbloem en maizena zeven, en het beslag minimaal 10 min. mixen.

3

Hoi Saskia

Ik wilde het eigenlijk zonder biscuitmix proberen. Maar hij was wel goed gerezen, dat viel me heel erg mee. Verder had ik de maizena en de meel wel gezeefd en ook het ei-suikermengsel 10 minuten gemixt.  Maar misschien dat ik toch de biscuitmix ga bestellen , alleen al is het maar om een keer te proberen.
Maar misschien krijg ik nog de ideale tip. :|

Frea

4

ik gebruik altijd de patterserie bloem van de lidl die is vind ik fijner als de patent bloem...

Cakesbyme...

5

ik mix zeker 15 min, voordat ik de meel/maizena er door zeef... misschien dat dat scheelt?

Groetjes, Dorothea.

6 Laatst bewerkt door Frea (19-06-2010 13:36)

Ik ga als ik bij de Lidl ben ga ik daar de pattiserie bloem kopen en het langer mixen ga ik ook proberen.
Verder was ik vanmiddag bij de molen voor meel voor het broodbakken. Omdat die ook veel cakemixen hebben heb ik gevraagd naar bicuitmix. Op dit moment hebben ze het nog niet maar hij ( de molenaar ) was op het moment wel bezig met het maken van een mix. Dus waarschijnlijk is het over een paar weken klaar.
Eerst heb ik dus maar wat mix online besteld met nog wat andere producten zodat ik volgende week verder kan.

Frea

7

Probeer misschien ook poedersuiker ipv kristalsuiker?

Poedersuiker is fijner he, misschien dat dit ook mee de oorzaak ervan is?

8

MissisDony schreef:

Probeer misschien ook poedersuiker ipv kristalsuiker?

Poedersuiker is fijner he, misschien dat dit ook mee de oorzaak ervan is?

Dat zou ook kunnen. De molenaar vertelde dat hij in zijn cakemixen ook poedersuiker gebruikt.

Frea

Frea schreef:

Hoi Saskia

Ik wilde het eigenlijk zonder biscuitmix proberen. Maar hij was wel goed gerezen, dat viel me heel erg mee. Verder had ik de maizena en de meel wel gezeefd en ook het ei-suikermengsel 10 minuten gemixt.  Maar misschien dat ik toch de biscuitmix ga bestellen , alleen al is het maar om een keer te proberen.
Maar misschien krijg ik nog de ideale tip. :|

Frea

Hoi Frea,
Wat ook nog wil helpen is het volgende:
Als je je beslag minimaal 10 min. heb gemixt, moet je er goed om denken dat je het beslag voorzichtig begeleidt in je vorm. Daar mee bedoel ik dan dat je niet het beslag zo in de kom mikt, want dan wordt je beslag minder luchtig. Veel lucht die je er in hebt gemixt, gaat er dan uit. Op de patisserieopleiding heb ik geleerd dat je je beslag heel voorzichtig met bijv. een spatel in je vorm moet gieten.(begeleiden). Het zijn vaak kleine dingetjes, maar met een groot resultaat. Dit kun je dus ook nog de volgende keer proberen. Daarnaast kun je ook nog bakpoeder toevoegen aan je beslag, zodat je taart wat hoger wordt.
Succes!