1

Onderwerp: Kleurrijke bruidstaart

Via bakken voor anderen mocht ik via Det een kleurrijke bruidstaart maken voor haar vriendin. Zij trouwt vandaag in het rood en wilde alle primaire kleuren in de taart hebben. Verder was de wens: geen wit, geen kringels, geen bloemen, wel strik bovenop en 1 aan de zijkant ergens, balletjes randen en basisvormen zoals rondjes/vierkantjes/ruiten.
Is allemaal niet zo ingewikkeld maar heb toch uren zitten denken/tekenen voordat ik tot dit plan kwam. Ik wilde, dat ie toch wel stijlvol zou worden  :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8B7DPYDM.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8Q4TKHYG.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NYP8IP43.jpg

ik weet niet of het te zien is, maar er zat een ruitjesmotief in de strik:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KPICIB44.jpg

De strik had ik van gumpaste gemaakt, maar dat is niet rood te krijgen. Leek na een paar uur drogen wel baksteen rood. Heb met dustpoeder er een rode(re) kleur van gemaakt.

Hij is gevuld met citroenkwark en lemoncurd en werd vanavond als dessert gegeten. Ik hoop, dat ie zorgvuldig uit de koeling is gehaald, want ik blijf dat eng vinden........(wordt ergens ver weg in een leeg gaatje gestopt, ze hadden geen benul van het gewicht van de taart merkte ik toen ze 'm overnamen om op het hoogste schap te zetten)

Det, bedankt voor de opdracht !

Groet, Jolanda

2

Re: Kleurrijke bruidstaart

Ik vind het een zeer stijlvolle taart en aan de wensenlijst van het bruidspaar te zien, is hij helemaal in stijl geworden! Mooi werk :Y

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

3

Heel kleurvol maar ook heel sjiek... absoluut een bruidstaart!

4

hele leuke taart, en volgens mij heb je de wensen ook super vertaald!  :thumb:

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

5

Leuke en vrolijke taart!

Ik hou wel van die kleurige bruidstaarten! :Y

6

Deze gaat in mijn inspiratiemapje als je het niet erg vindt ;)

Als ik niet al een taartidee had dan zou ik ook wel zoiets willen over 2 weken!

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

7

Wauw! Ik vind 'm superleuk! Bij het lezen van het verhaaltje dacht ik: dat klinkt simpel, maar volgens mij is het heel moeilijk om met deze wensen een echte mooie bruidstaart te maken.
Maar wat heb je het ontzettend leuk en mooi gemaakt! Alle wensen van het bruidspaar erin, maar ook heel verrassend, vrolijk en stijlvol. Complimenten!

8 Laatst bewerkt door smarianne (18-06-2010 20:55)

Stijlvol is zeker geslaagd. Ik hou ook wel van die vrolijke kleuren, weer eens wat anders dan wit en créme. Vind de ruitjes en de rondjes er helemaal bij passen en de strepen in de groene breekt echt helemaal. Geweldig ontwerp! De strikken op de zijkant zijn ook weer eens helemaal anders. Om te onthouden!
Ruitjes zijn te zien hoor op de strik

Toppie!  :thumb:  <- nieuwe kreet en gebaar van siemen

mijn hemel! 'om hem op het hoogste schap te zetten'!!!!! die catering he, ik blijf me er over verbazen.  :/
Je taart is prachtig!Vind dat je er iets heel moois van hebt gemaakt. Weet jij eigenlijk waarom de bruid zo graag die primaire vormen en kleuren wilde? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar, wat daar achter zit. :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

tipsytaartje schreef:

mijn hemel! 'om hem op het hoogste schap te zetten'!!!!! die catering he, ik blijf me er over verbazen.  :/
Je taart is prachtig!Vind dat je er iets heel moois van hebt gemaakt. Weet jij eigenlijk waarom de bruid zo graag die primaire vormen en kleuren wilde? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar, wat daar achter zit. :)

Ik verbaas me elke keer weer op locatie. Liefst kom ik een kwartier voor het aansij moment met de taart, en dan zet ik 'm waar die moet staan  :Y  Ik vind het maar niets, dat zij gaan slepen met de taart en dat gaat veeeeeeeeeel minder subtiel dan ik het zou doen.
Paar weken geleden mocht ik 3 laags taart neerzetten bij beheerders echtpaar op leeftijd........dan hou je je hart vast, dat die 'm een uur later wel in de kapel zullen zetten......

Maar goed, loslaten dus  ;)

Ik weet niet of ze een specifieke gedachte achter de primaire kleuren heeft. Het contact is alleen via de mail geweest en volgens mij spreken de harde kleuren haar gewoon het meest aan (en hoe kleurrijker hoe beter).

Groet, Jolanda

11

Wow wat een geweldige taart zeg! En hele mooie strikken heb je gemaakt! Echt superleuk!

12

Heel mooi en prachtige strikken! :thumb:

13

supermooi! Echt geweldig vrolijk en die ruitjes, stippen, strikken: superleuke combi. Erg geslaagd allemaal! M'n Complimenten, dit wil ik ook kunnen maken :)

14

Helemaal gaaf! Mooi ontworpen met 't wensenpakketje in ogenschouw genomen. Herken helemaal 't uren-pakket die daarin zijn gaan zitten  :s . Maar je hebt moooooi resultaat!

"Begin de dag met een dansje..."

15

Ik zeg het hier ook nog maar een keer.... GEWELDIG!!!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

16

Gaaf ontwerp en het is wel een hele stijlvolle creatie geworden
missie geslaagd  :thumb:

17

Nou,..ik vind  hem SUPER!!!

Zoete groetjes, Marjolein

18

Geweldig mooi! Dat is een ontwerp dat inspireert, echt de moeite die je erin gestoken hebt, waard!

(Leuk ook om jouw '10' te lezen ;) )

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

19

He mop!

Kijk... bij sommige taarten is het gewoon nodig om weer eens wat te schrijven. Da's trouwens ook bij sommige mensen zo... ;)

Mooie combi dus!

Het ziet er prachtig uit Jolanda, de strikken zijn leuk en de smaak lijkt me heerlijk fris, vooral als dessert!

xx

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

20

Wat een super gave taart zeg!
Je hebt de wensen super uitgevoerd!  :thumb:

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

21

Hoi Jolanda,

Hij is SUPER geworden!!!!
Zat al de hele dag te spieken of je hem er op had gezet! :lol:

echt helemaal hun stijl!! geweldig gedaan!!!  :thumb:

en nu ga ik weer gauw veder met de taart voor mn dochter, want ik ben nog geeneens op de helft!! :grr:

die strikken zijn trouwens super aan de zijkanten!

liefs Bernadette

22 Laatst bewerkt door det (19-06-2010 00:46)

1 x is wel genoeg!!  :lol:

23 Laatst bewerkt door Jol321 (19-06-2010 00:34)

Jozien schreef:

(Leuk ook om jouw '10' te lezen ;) )

Wist niet, dat ie er al stond, leuk!

det schreef:

Zat al de hele dag te spieken of je hem er op had gezet!

Heb gewacht, tot ik zeker wist, dat ie aangesneden zou zijn  ;)

Koenie schreef:

Kijk... bij sommige taarten is het gewoon nodig om weer eens wat te schrijven. Da's trouwens ook bij sommige mensen zo...

:o

Het is zelfs zo erg, dat ik net ergens anders een reactie van jou zag, en dat ik dan eerst naar boven scroll om te kijken of het niet een oud topic is  :lol:

Gezellig als je af en toe langs komt !

Groet, Jolanda

:lol: Heeee die heb ik net ook op hyves gezien  :lol:

Wat een verhaal trouwens zeg, op de bovenste plank.... hoe halen ze het in hun hoofd??

Nou ja, geweldige taart hoor, ben wel gek op kleurtjes :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

25

o zo mooi! heel wat wensen in een taart gestopt :thumb:
hihi, sterke kerels daar, bovenste schap?! kan me voorstellen dat dat even flink slikken is

liefs marieke