Onderwerp: Kleurrijke bruidstaart
Via bakken voor anderen mocht ik via Det een kleurrijke bruidstaart maken voor haar vriendin. Zij trouwt vandaag in het rood en wilde alle primaire kleuren in de taart hebben. Verder was de wens: geen wit, geen kringels, geen bloemen, wel strik bovenop en 1 aan de zijkant ergens, balletjes randen en basisvormen zoals rondjes/vierkantjes/ruiten.
Is allemaal niet zo ingewikkeld maar heb toch uren zitten denken/tekenen voordat ik tot dit plan kwam. Ik wilde, dat ie toch wel stijlvol zou worden
ik weet niet of het te zien is, maar er zat een ruitjesmotief in de strik:
De strik had ik van gumpaste gemaakt, maar dat is niet rood te krijgen. Leek na een paar uur drogen wel baksteen rood. Heb met dustpoeder er een rode(re) kleur van gemaakt.
Hij is gevuld met citroenkwark en lemoncurd en werd vanavond als dessert gegeten. Ik hoop, dat ie zorgvuldig uit de koeling is gehaald, want ik blijf dat eng vinden........(wordt ergens ver weg in een leeg gaatje gestopt, ze hadden geen benul van het gewicht van de taart merkte ik toen ze 'm overnamen om op het hoogste schap te zetten)
Det, bedankt voor de opdracht !